اخبار ایران کلینیک

استفاده از تجهیزات قاچاق در مراکز درمانی، صفر شد

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار کرد با ایجاد شناسنامه تجهیزات و کنترل آن‌ها در مراکز درمانی دولتی، استفاده از تجهیزات و ملزومات قاچاق در این مراکز به صفر رسیده است.
دکتر ایرج حریرچی بیان داشت: متأسفانه در حوزه تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی همچون بخش‌های دیگر قاچاق دیده می‌شود.
وی با اشاره به وضعیت بیمارستان‌ها در تأمین تجهیزات پزشکی قبل از طرح تحول سلامت به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: قبل از اجرای این طرح مردم مجبور به خریداری لوازم، تجهیزات و ملزومات مصرفی از خارج از بیمارستان بودند در نتیجه کنترلی روی آن‌ها نبود.
حریرچی بیان کرد: اما اکنون در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی با ایجاد شناسنامه تجهیزات و کنترل آن‌ها در واحد مسئول مهندسی پزشکی، تجهیزات پزشکی و داروخانه‌ها میزان قاچاق در این حوزه به صفر رسیده است.
وی تصریح کرد: در برخی بیمارستان‌‌های خصوصی نیز اقداماتی در این راستا انجام شده اما همچنان در برخی از مراکز درمانی سرپایی و مراکز بزرگتر همچون درمانگاه‌ها به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: بسیاری از مواد مصرفی و تجهیزات پزشکی کوچک تجارت چمدانی آسانی دارند و می‌توانند ارزش ریالی و ارزی هنگفتی را وارد کشور کنند.
حریرچی ادامه داد: علاوه بر ضرورت نظارت‌های ما و سایر دستگاه‌ها برای مبارزه با قاچاق، واحد‌های ارائه کننده خدمت نیز باید از اصالت تجهیزات مطلع باشند متأسفانه در این حوزه قیمت‌ها بالا است و سود زیادی به همراه دارد در نتیجه تقلب رایج است افرادی که توانایی و وظیفه شناسایی را دارند باید دقت خود را افزایش دهند.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : سلامت آنلاین
کلمات کلیدی :
استفاده,تجهیزات,قاچاق,مراکز,درمانی
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز