اخبار ایران کلینیک

تاثیر شرط معدل در آزمون دستیاری عادلانه نیست

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تاکید کرد که تاثیر شرط معدل در آزمون دستیاری نیازمند ملزوماتی است که تا آنها اجرا نشود، اجرای این قانون عادلانه نیست .
حیدر علی عابدی نماینده مردم اصفهان در گفتگو با سلامت آنلاین با تایید ارسال نامه ای از سوی این کمیسیون به معاون آموزشی وزیر بهداشت در مورد شرط تاثیر معدل در آزمون دستیاری گفت : تعدادی از اعضای کمیسیون نامه ای در این باره نوشته و درآن تاکید کرده اند که تاثیر معدل و نمره پایان ترمی مورد تایید است، اما ملزوماتی در این باره وجود دارد که یکی از آنها این است که همه متقاضیان از قبل در جریان این موضوع باشند .
وی تصریح کرد : در حال حاضر که قانون تصویب شده است تنها باید شامل کسانی شود که از سال ۹۵ به بعد وارد دانشگاه شده اند و درحقیقت قانون عطف به ماسبق نشود . همچنین اینکه اگر قرار است که معدل دوران تحصیل در این امتحانات تاثیر داده شود، باید بر امتحانات دوران تحصیل هم نظارت شود، یعنی اینکه یک دانشگاهی سعی نکند به دانشجوی خود بیشتر نمره دهد و یک دانشگاه دیگر در این باره سختگیری نماید . چه کسی اکنون بر این استانداردسازی نظارت دارد.
عضو کمیسیون بهداشت مجلس اظهار داشت : نباید حق دانشجو نادیده گرفته شود و لازم است امتحانات متمرکز و نظارت شده ای برای این طرح در نظر گرفته شود .
عابدی درباره شیب تاثیر معدل نیز گفت : اعتقاد داریم باید برای اجرای این طرح زمان داده شود و بعد از مدتی که فراگیر شد بعداً راجع شیب آن تصمیم گیری شود . بسیاری از دانشجویان نمی دانستند که چنین قانونی سه سال پیش تصویب شده و آنها قبلا ً فارغ التحصیل شده اند و در آن زمان هم نظارتی بر امتحانات دانشگاهی وجود نداشته است . همچنین دانشگاه ها با هم در سطح نمره دادن اختلاف دارند بنابراین بهتر است این طرح حداقل به ۷ سال دیگر موکول شود تا این ملزومات آن فراهم شود و درباره دانشجویان جدید که آن زمان فارغ التحصیل می شوند اعمال شود.
وی با بیان اینکه این نامه پیشنهاد ما بوده است و حدود ۵ نفر از اعضای کمیسیون این نامه را امضاء کردند افزود : اگر ما می خواستیم تعداد بیشتری این نامه را امضا می کردند اما چون فرصت نبود و به یکباره اتفاق افتاد همه پیشنهاد دارند که زمان داده شود اما تصمیم گیرنده اصلی خود وزارت بهداشت و درمان است .
گفتنی است در نامه ای که از سوی اعضای کمیسیون بهداشت مجلس خطاب به معاون آموزشی وزیر بهداشت آمده است : با توجه به مصوبه اخیر در مورد تاثیر معدل و نمره کارورزی سالانه پزشکان در آزمون دستیاری که تصمیم علمی و منطقی است ولی به دلیل عطف به ماسبق مایه اعتراض عده کثیری از پزشکان داوطلب آزمون دستیاری سال ۹۵ شده است .
این نامه می افزاید : یکی از دلایل اعتراض دانشجویان (داوطلبین ) عدم اطلاع از چنین مقرراتی بوده است و البته دلایل دیگر همچون عدم استاندارد سازی آزمونهای سالانه ، اعمال نظرات شخصی برخی از اساتید، تفاوت های بین دانشکده ها موجب نگرانی در عدم رعایت عدالت در این زمینه است .
اعضای کمیسیون بهداشت در این نامه خطاب به معاون آموزشی وزیر بهداشت پیشنهاد کرده اند : به منظور رعایت حق متقاضیان و اجرای هر چه بهتر این مصوبه ؛ اجرای آن شامل دانشجویان پزشکی ورودی ۹۵ به بعد گردد و تا سال ۱۴۰۳ نظارت کافی روی آزمونهای دانشکده های مختلف شر ایط آزمونهای استاندارد فراهم شود و از سال ۱۴۰۳ فقط برای معدود کسانی که قبل از سال ۹۵ فارغ التحصیل شده اند شرایط ویژه پیش بینی شود.
در ادامه این نامه آمده است : امید است با توقف طرح تا سال ۱۴۰۳ شرایط اجرای این مصوبه به بهترین صورت ممکن میسر شود .

“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : سلامت آنلاین
کلمات کلیدی :
تاثیر,معدل,آزمون,دستیاری,عادلانه,نیس
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز