اخبار ایران کلینیک

اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، آرزو شده است

معاون فنی، آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پرستاری کشور گفت: آرزوی پرستاران، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است که ۱۰ ساله شده است و همچنان در آلبوم خاطرات پرستاران کشور مانده است.
دکتر ژاله عزتی بیان داشت: آرزوی پرستاران اصلاح فشار کمر شکن طرح تحول نظام سلامت و اضافه کاری های اجباری با دستمزد در حد کارگری است که برای ۱۷۵ ساعت آن مبلغ ۸۰۰ هزار تومان پرداخت می کنند و البته این طبیعی است که این نحوه بیکاری از جذب پرستار جدید ارزان تر باشد. هرچند این رویکرد بعضأ باعث از هم پاشیدگی بنیان خانواده یک پرستار شود.
به گزارش مهر، وی ادامه داد: آرزوی پرستاران بستر سازی مناسب برای اعتبار بخشی در بیمارستان هاست مثل گذراندن دوره های اعتبار بخشی و بهبود کیفیت برای تمامی پرستاران، مدیران پرستاری، مدیران ارشد بیمارستان ها و خصوصا پزشکان است، که خبره های اعتبار بخشی در جهان این چنین کار اعتبار بخشی و بهبود کیفیت را شروع نمودند. آرزوی پرستاران نسل نوین و غیر نوین اعتبار بخشی نیست زیرا که نظام سلامت کشور همچنان صحنه آزمون و خطاست.
معاون فنی سازمان نظام پرستاری کشور افزود: آرزوی پرستاران عدم تنزل جایگاه پرستاری در بدنه نظام سلامت کشوراست. با وجود کاغذ بازی های اعتبار بخشی و حجم ناعادلانه کارکه بردوش پرستاران است، یک پرستار هرگز و هرگز و هرگز به جای کار برای بیمار، در استیشن پرستاری ننشسته و هرگز بیمار را نادیده نگرفته است. کسانی که امروز اعتبار بخشی به روال سابق را می کوبند خود نویسنده و مروج آن بوده اند.
وی گفت: نارضایتی و فرسودگی شغلی که در پرستاران ملاحظه می فرمایند به دلیل عدم عدالت در برخوردهای مادی و معنوی با پرستاران است. بی حرمتی ها و گرفتاری های شغلی که بر بدنه پرستاری همچنان وارد می شود و سکوت به اصطلاح بزرگان پرستاری را می بینند، دردی است که تلخی آن هرگز فراموش نمی شود.
عزتی افزود: آرزوی پرستاران افزایش پرستار لیسانس در بیمارستان هاست نه کمک پرستار ، چرا که تصمیم گیری های بالینی نیاز به تخصص یک پرستار تحصیلکرده و جذب تمام ۱۵ هزار پرستار بیکار در ایران را دارد، زیرا درطرح «کیس متد» بر اساس استانداردها حداکثر ۶ بیمار به یک پرستار نیاز دارد نه اینکه برای یک بخش با ۳۵ بیمار ۲ پرستار باشد و با این تعداد پرستار بخواهند روش «کیس متد» را اجرا کنند.
وی در پایان با اشاره بودجه نظام سلامت که در چاه دریافتی نجومی پزشکان آب می شود، گفت: قانون مشاغل سخت و زیان آور یک قانون لازم الاجرا است و در احکام دیوان عدالت اداری که به دنبال شکایت پرستاران صادر شده به طور شفاف به این موضوع تصریح شده است و این استدلال که وزارت بهداشت در جایی که نیرو ندارد، می‌تواند حتی افرادی که در شرف بازنشستگی هستند، را همچنان فعال نگه دارد. احساس حضور در شرایط بحران و زمان جنگ را در کشور تداعی می کند.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : سلامت آنلاین
کلمات کلیدی :
اجرای,قانون,تعرفه,گذاری,خدمات,پرستاری،,آرز
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز