اخبار ایران کلینیک

موفقیت جهانی پاستور ایران در تولید کیت تشخیص فوری سل

مصطفی قانعی رئیس انستیتو پاستور ایران با اشاره به ابتلای جهانی 3 میلیون نفر به بیماری مهلک سل ریوی ،اظهار کرد : پس از تحقیقات 4 ساله بر روی راهکارهای شناسایی به موقع این بیماری هم اکنون این مجموعه موفق به تولید کیت تشخیص فوری سل ریوی برای نخستین بار در جهان شد به گونه ای که کشورهایی همچون فرانسه برای حمایت مالی در تولید انبوه و کشور روسیه برای بهره مندی از دانش علمی و کشور های اروپایی به منظور خرید این محصول از ایران اعلام همکاری کردند.
وی در خصوص نحوه عملکرد این کیت سل شناس گفت: جزئی از ترشحات گلو و یا آب دهان فرد مشکوک روی کیت قرار میگیرد و پس از گذر چند دقیقه در صورت تغییر رنگ آن (کیت) بیماری سل با ضریب خطای زیر نیم درصد تشخیص داده می‌شود.
قانعی با اشاره به اینکه هر فرد مبتلا به سل ریوی ظرف کمتر از 3 روز تا تشخیص و درمان میتواند حداقل 20 نفر را آلوده کند گفت : در حال حاضر مدرن ترین روشهای تشخیص سل انجام برخی آزمایشهای بالینی است که حداقل 2 الی 3 روز یا نهایتا 7 ساعت به طول می انجامد .
وی افزود :درصورتیکه کیت کنونی به عنوان روش نوین تشخیصی مورد تایید سازمان بهداشت جهانی قرار گیرد و در مجلات علمی معتبر دنیا معرفی شود، ایران تنها نوآور علمی در شناسایی فوری سل در عرصه جهانی معرفی می‌شود.
قانعی اظهار داشت : عملکرد کیت در تشخیص سل تقریبا مشابه یک نوار تست بارداری است با این تفاوت که مکانیزم و تکنولوژی به کار رفته در آن جای خطایی را در این تشخیص به جای نمیگذارد.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
کلمات کلیدی :
موفقیت,جهانی,پاستور,ایران,تولید,تشخیص,فور
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز