اخبار ایران کلینیک

ابتلای 250 هزار ایرانی به هپاتیت C

دکتر محمد مهدی گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در سمینار تازه‌های هپاتیت C و تدوین پروتکل درمان آن در ایران که امروز در سالن همایش های رازی برگزار شد، با بیان اینکه دنیا به دنبال حذف هپاتیت‌های ویروسی تا سال 2030 است، گفت: در این راستا برنامه‌ای 15 ساله تدوین شده تا بیماری‌هایی که از طریق تماس خونی یا جنسی مانند هپاتیت C و B انتقال می‌یابند را ریشه‌کن کنیم.
وی با اشاره به اینکه در سال 1372 برنامه واکسیناسیون هپاتیت B شروع شده و در سال 1385، 4 گروه سنی زیر 72 سال انتخاب و برای هپاتیت B واکسینه شدند، اظهار کرد: تاکنون واکسنی برای پیشگیری از هپاتیت C ارائه نشده ولی یک روش درمانی خیلی مطمئن برای آن یافت شده که افراد تحت درمان بین 3 تا 6 ماه بهبودی کامل می‌یابند.
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت مهم‌ترین انتقال هپاتیت C را تزریق از سرنگ مشترک خواند و تصریح کرد: هر چند هزینه‌های دارویی و درمانی این بیماری تا حدودی تحت پوشش بیمه قرار دارند ولی ما در حال مذاکره با سازمان بیمه سلامت هستیم تا برای افزایش پوشش بیمه‌ای این بیماری به توافق برسیم.
وی با تاکید به اینکه هم اکنون هزینه یک دوره درمانی برای هر بیمار 2 میلیون تومان است اما اگر این درمان تحت پوشش بیمه قرار گیرد، هزینه آن کاهش می یابد، ادامه داد: اکنون بین 200 تا 250 هزار مبتلا به هپاتیت C مزمن در کشور وجود دارد که تعداد زیادی از این مبتلایان از بیماری خود اطلاع ندارند که می‌توان گفت در ایران و دنیا بیش از 90 درصد از بیماری‌ خود اطلاع ندارند.
گویا در پایان با بیان اینکه هم اکنون داروی اصلی هپاتیت B در کشور موجود است، تاکید کرد: در برنامه حذف هپاتیت B در تلاش هستیم که گروه‌های سنی دیگری را نیز واکسینه کنیم و هدف بعدی‌مان این است که افراد زیر 40 سال را در برابر هپاتیت B واکسینه نمائیم.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
کلمات کلیدی :
ابتلای,هزار,ایرانی,هپاتی
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز