اخبار ایران کلینیک

کاهش بروز سرطان در گرو افزایش آگاهی مردم است

دکتر نوید احمدی روزبهانی دبیر علمی دومین سمینار تومورهای سر و گردن  افزایش شیوع سرطانها از جمله سر و گردن را از مشکلات جامعه کنونی عنوان کرد و گفت: با توجه به تنوع بافت‌ها و ارگانهای ناحیه سر و گردن با برگزاری سمینارهای آموزشی علمی، بحث و بررسی پیرامون انواع این تومورها در جهت به روز رسانی اطلاعات همگام با دنیا انجام می‌شود.
وی شیوع سرطان‌های ناحیه سر و گردن به ویژه تومورهای دهان و حلق در کشور را مطابق میانگین جهانی خواند و ادامه داد: به دلیل موقعیت خاص این تومورها شاهد تاثیرات مخرب آن بر حواس انسان، ایجاد تغییر در شکل ظاهری صورت و مشکلات تشخیصی و درمانی آن هستیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه به طور کلی علت اصلی بروز سرطانها ناشناخته است، اظهار کرد: استعمال دخانیات از جمله سیگار به ویژه قلیان، مصرف الکل و ابتلا به برخی ویروس ها مانند ویروس پاپیلومای انسانی از جمله فاکتورهای خطرساز در افزایش بروز این تومورها هستند.
احمدی روزبهانی اقدامات جراحی و غیر جراحی درمانی را همگام با پیشرفت‌های جهانی دانست و عنوان کرد: متداولترین روش درمانی در مراحل اولیه بروز بیماری جراحی بوده و شیمی درمانی و رادیوتراپی از دیگر اقدامات درمانی در مراحل پیشرفته و متاستاز بیماری است.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
کلمات کلیدی :
کاهش,بروز,سرطان,افزایش,آگاهی,مرد
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز