اخبار ایران کلینیک

جذب دانش آموختگان علوم بهداشتی در حوزه مراقبان سلامت و پزشک خانواده

علی اکبری ساری رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص نقش طرح تحول سلامت در اشتغال زایی دانشجویان حوزه بهداشت بیان کرد: این طرح در بخش پزشک خانواده به تعداد زیادی مراقب سلامت نیاز دارد که تعداد زیادی از فارغ التحصیلان علوم بهداشتی می توانند در حوزه مراقبان سلامت و پزشک خانواده جذب و مشغول به کار شوند.
وی افزود: با توجه به اینکه این افراد در رشته های مختلف تحصیل کردند، نیازمند آموزش های کوتاه مدت هستند و در زمینه دوره های بلند مدت نیز معاونت آموزشی وزارت بهداشت برنامه هایی را در دست اقدام دارد.
اکبری ساری درباره دوره های این دانشکده اظهار کرد: دانشکده بهداشت با برگزاری 15 دوره دکترا، 17 دوره ارشد و تعدادی دوره SPHE(آموزش اجتماعی، شخصی و سلامت) سالانه یک هزار و 500 دانشجو دارد.
وی با بیان اینکه دانشجویان دانشکده بهداشت عمدتاً در مقاطع تحصیلات تکمیلی تحصیل می کنند، تصریح کرد: به طور معمول 150 دانشجوی ارشد و در حدود 60 دانشجوی دکترا سالانه به این دانشکده وارد و از آن فارغ التحصیل می شوند.
رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: تحصیل در این دانشکده همانند دوره های کارشناسی نیست که تمام دانشجویان یکباره فارغ التحصیل شوند و این دانشکده در ابتدای ترم بیشترین حجم دانشجو را دارد و افراد به تدریج و در طول زمان دانش آموخته می شوند.
وی با بیان اینکه دانشجویانی که در دانشکده های بهداشت کشور تحصیل می کنند به نیاز کشور پاسخ می دهند،گفت: ممکن است در برخی رشته ها کمبود نیرو داشته باشیم، اما درکل با توسعه نظام سلامت این افراد جذب بازار کار می شوند.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
کلمات کلیدی :
دانش,آموختگان,علوم,بهداشتی,حوزه,مراقبان,سلامت,پزشک,خانواد
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز