اخبار ایران کلینیک

اعتبار بخشی بیمارستان‌ها گامی در جهت ارتقای کیفیت حقوق بیماران

آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه اجلاس معاونان درمان سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به ذکر مشاغل نظارت بر محور درمان اظهار داشت: اعتبار بخشی مؤسسات و صدور الکترونیکی پروانه پزشکی سبب افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش خطاهای پزشکی می شود به همین خاطر ساز و کارهای دقیقی در وزارت بهداشت برای جلوگیری از کاستی‌های پزشکی برنامه‌ریزی شده است.
وی بیان کرد: اعتبار بخشی یک فرایند سیستماتیک بوده که این امر با محوریت ایمنی بیمار و حفظ حقوق این افراد در بیمارستان‌های نسل سوم صورت گرفته و اعتبارات کیفی با رعایت حقوق بیماران به وسیله 110 ملاک مورد سنجش قرار گرفته که بر اساس درجه دست یافته به وسیله بیمارستان‌ها بودجه خاصی به این مراکز پزشکی تعلق می‌گیرد و این امر سبب ایجاد تلاش برای ارتقای کیفی خدمات و بالا بردن ایمنی بیماران در بیمارستان های کشور می‌شود.
معاون درمان وزارت بهداشت در خصوص سامانه الکترونیکی پروانه‌های پزشکی گفت: در کشور هزاران مؤسسه درمانی خرد و کلانی وجود دارد که برای ساماندهی به این موسسات صدور پروانه‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در همین راستا این سامانه به بانک‌های اطلاعاتی متعددی متصل است و متقاضیان برای دریافت پروانه مؤسسات پزشکی بدون نیاز به حضور فیزیکی و اتلاف وقت با مراجعه به این سامانه اطلاعات خود را شرح و بعد از بررسی نهایی پروانه پزشکی‌شان صادر می‌شود.
آقاجانی ادامه داد: ذات پزشکی با حوادث ناخواسته همراه بوده اما به این معنا نیست که وزارت بهداشت نسبت به حقوق و ایمنی بیماران بی‌تفاوت باشد و همکاران ما در این سازمان با جدیت حقوق مردم را دنبال می کنند. به تازگی روش‌های ساماندهی جدیدی را با کمک نخبگان طراحی کرده‌ایم تا خطاهای پزشکی کاهش یابد.
وی یادآور شد: اگر خطای پزشکی صورت بگیرد باید تلاش کنیم تا عوارض آن کنترل و به حداقل برسد و این کار با اعتبار بخشی بیمارستان‌ها با تلاش 103 استاد طی یک سال گذشته در حال انجام است.
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تا پایان امسال تمام 900 بیمارستان کشور اعتبار سنجی شده و نتایج آن به صورت کارنامه‌ای به این مراکز پزشکی داده می‌شود تا با برطرف کردن نقاط ضعف و قوت درجه اعتباری خود را بالا برده تا تعرفه‌شان افزایش یابد.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
کلمات کلیدی :
اعتبار,بخشی,بیمارستان‌ها,گامی,ارتقای,کیفیت,حقوق,بیمارا
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز