گروه داروهای گیاهی(طب سنتی)

مراقبت از پوست در طب سنتی

سیب

 سیب دارای آنزیم پکتین است که سموم موجود در معده را پاکسازی می کند. از طرفی، پوست سیب دارای آنتی اکسیدان هایی است که نه تنها پوست انسان را جوان نگه می دارند بلکه از پیشرفت آکنه نیز جلوگیری می کنند.

 

موز

موز به عنوان یک ماده غذایی پروبیوتیک شناخته شده است و حاوی باکتری های زنده ای می باشد که باکتری های خوب موجود در روده بزرگ را تغذیه می کنند. با تسهیل تولید باکتری های خوب، موز به شستشوی باکتری های بد ایجاد کننده آکنه کمک کرده و با لکه های پوست مبارزه می کند.

 

لیمو:

لیمو به دلیل داشتن آلفا هیدروکسی اسید یا اسید سیتریک، پوست مرده را تقویت کرده، موجب تحریک قابلیت ارتجاعی پوست شده و رشد سلول های جدید پوست را افزایش می دهد. چنانچه آب لیمو کاملا ارگانیک باشد، در مبارزه با آکنه بسیار مؤثر واقع می گردد. لیمو با ایجاد تعادل PH پوست، آن را جوان و با نشاط نگه می دارد.

 

آناناس:

آناناس به خاطر حالت قلیایی بالای خود ، PH پوست را به تعادل می رساند و بدین طریق پوست را از دست باکتری های آکنه زا خلاص می کند. علاوه بر این، آناناس حاوی آنزیم هضم پروتئین به نام بروملین است که در کاهش التهاب و ورم بسیار مفید و مؤثر می باشد. آناناس حاوی ویتامین C بالایی نیز است که به کمک آن، پوست را سالم نگه می دارد. سعی کنید روزانه دو برش آناناس مصرف نمایید.

 

گیلاس:

گیلاس سرشار از مواد معدنی و ویتامین های A و C است و نه تنها سموم موجود در خون را دفع می کند بلکه با باکتری های آکنه زا نیز مبارزه می کند. آب گیلاس دارای خواص ضد باکتری می باشد که می تواند به سرعت آکنه را از بین ببرد. از طرفی، با بی خوابی که عامل تشدید کننده آکنه محسوب می گردد نیز، مقابله می کند.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز