گروه تغذیه

۵ عامل عجیب سردرد ️

 

🔶گوشت های دودی

مواد غذایی پرداخت شده، دودی، کنسروی، یا شور شده مانند گوشت ادویه زده و دودی شده ، گوشت اغذیه فروشی ها، حاوی مواد نگهدارنده مصنوعی به نام نیترات و نیتریت هستند. این مواد نگهدارنده موجب انبساط رگ های خونی و سردرد می شوند. مواد غذایی باعث بروز سردرد در همه افراد نمی شوند. کسانی که دچار میگرن هستند، بیشتر در معرض سردرد ناشی ازمواد غذایی هستند.

 

 

🔶شراب قرمز و پنیر

شراب قرمز و پنیرهای کهنه مانند بری، پنیر چدار، پنیر آبی، و سوئیس حاوی تیرامین (Tyramine) هستند. تیرامین در اثر شکسته شدن پروتئین موجود در مواد غذایی با گذر زمان حاصل می شود. این ماده با انبساط و انقباض رگ ها موجب بروز سردرد در افراد می شود. دلیل دیگر سردرد زا بودن شراب قرمز به وجود پلی فنول (Polyphenol) در آن وابسته است. این ماده عامل شکسته شدن متابولیت های موجود در شراب قرمز است و ممکن است در متابولیسم سروتونین در مغز اختلال ایجاد کند.

 

 

🔶کم شدن آب بدن

سردرد حاصل از کم شدن آب بدن، سردرد نوع ثانویه است، زیرا نشانه ای از یک بیماری است که عصب حساس به درد در سر را تحریک کرده است. برای جلوگیری از کم شدن آب بدن، پیشنهاد می شود که قبل و بعد از ورزش مقدار کافی مایعات دریافت شود. این مقدار برای مردان 13 لیوان در روز و برای زنان 9 لیوان در روز توصیه شده است.

 

🔶یخ زدگی مغز

یخ زدگی مغز که به سردرد بستنی نیز معروف است، لحظاتی پس از بلعیدن مواد غذایی سرد رخ می دهد. در این شرایط، درد می تواند در دو طرف سر حس شود و تا کمتر از یک دقیقه ماندگار باشد.

 

 

🔶ترک کافئین

هر فردی که به صورت ناگهانی به ترک کافئین بپردازد و به خوردن مواد بدون کافئین روی بیاورد، دچار سردرد ناشی از ترک کافئین می شود.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز