گروه داروهای گیاهی(طب سنتی)

روغن کنجد و درمان مشکلات پوستی

درخشان پور متخصص طب سنتی گفت:روغن کنجد دارای خاصیت آنتی باکتریال برای باکتری های متدوال در پوست صورت مانند(استافیلاکوکوس و قارچ های پوستی) است،این روغن به دلیل خاصیت ضد التهابی برای درمان بیماری های عروق مورد استفاده قرار می گیرد.
وی ادامه داد:روغن کنجد منبع ویتامین E است به همین دلیل مصرف کلسترول خون را کاهش داده و از علائم متداول پیری پوست و ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند،اسید های چرب غیر اشباعی که در این روغن وجود دارد،آن را به یک عامل کنترل کننده چربی خون تبدیل کرده و کسانی که چربی و فشار خون بالا دارند،بهتر است که از این روغن برای تهیه غذاهای روزانه شان استفاده کنند.
این متخصص طب سنتی با بیان اینکه : محافظت پوست در برابر سموم و عوامل خارجی آسیب زننده از دیگر فواید روغن کنجد است ، اظهار کرد : پوست به عنوان یک لایه خارجی،هر روز تقریبا در معرض سموم محیطی خطرناکی قرار می گیرد.از میان همه سموم،برخی از سموم به صورت محلول در روغن هستند و به کمک روغن کنجد می توان این سموم را از بین برد.
وی تاکید کرد: می توان از روغن کنجد برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کرد،برای این منظور ابتدا مقداری روغن را به گوشه ی کوچکی از پوست ماساژ دهید و در صورت عدم وجود حساسیت،پوست صورت را روزانه یک یا دو بار پس از استفاده از صابون گلیسیرینه با روغن ماساژ دهید.
درخشان پور اذعان داشت:روغن کنجد از روغن های غیر اشباع است و ارزش غذایی آن بسیار بالاست،زیرا بیشترین اسید های چرب آن (لینولییک اسید) امگا 6 و (لینولینیک اسید) امگا 3 هستند که هر دوی آنها از اسید های چرب ضروری اند و دریافت روزانه شان به این علت که بدن قادر به تولید آنها نیست و باید از طریق رژیم غذایی به بدن برسند،توصیه می شوند.
وی اظهار کرد:از بارزترین خواص درمانی کنجد پیشگیری و درمان سرطان های سینه،پروستات و دستگاه گوارش،سکته های قلبی و بسته شدن عروق است که با وجود این خواص درمانی بی نظیر این روغن به ملکه روغن ها بدل شده است.
  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز