گروه بیماربهای عفونی

حجامت و خالکوبی دو عامل مهم ابتلا به هپاتیت C

دکتر رضا ملک‌زاده در سمینار تازه‌های هپاتیت C و تدوین پروتکل درمان آن در ایران، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۱۹۰ هزار نفر در کشور به هپاتیت C مبتلا و نیازمند درمان هستند و این در حالی است که ما تاکنون ۶۰ نفر از این افراد را شناسایی کرده‌ایم.
وی با بیان اینکه اکنون امکانات درمانی ما به این شکل است و تنها می‌توانیم ۶۰۰۰ نفر را درمان کنیم، تصریح کرد: در صورت ادامه این وضعیت ممکن است شیوع این بیماری نیز ادامه یابد. برهمین اساس طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی و برنامه‌ای که در وزارت بهداشت مطرح شده، برنامه‌ریزی می‌کنیم تا در ۱۵ سال آینده هپاتیت C را در ایران ریشه‌کن کنیم.
معاون وزیر بهداشت ادامه داد: نحوه ریشه کن کردن این بیماری، به این صورت است که همه افرادی که حتی یک عامل خطر ابتلا به هپاتیت C در زندگی‌شان بوده دعوت کرده و اگر نشانه‌ای از ابتلا به این بیماری در آنها دیده شود، آنها را درمان می‌کنیم.
ملک‌زاده اعتیاد تزریقی، خالکوبی، تصادف، دریافت خون و مشتقات خونی ابتلا به مبتلایان به هپاتیت C را از جمله عوامل ابتلا به این بیماری عنوان و اظهار کرد: افرادی که با این موضوع مواجه بودند باید آزمایش دهند البته خوشبختانه درباره این بیماری یک درمان موثر داریم که با مصرف یک قرص به مدت سه ماه می‌توانند بیماری را درمان کنند و امیدواریم با این برنامه ۹۰ درصد بیماری هپاتیت C را در کشور کاهش دهیم.
وی تاکید کرد: از آنجا که یک عامل مهم برای ابتلا، خالکوبی و حجامت است توصیه می‌کنیم با توجه به غیربهداشتی بودن این عمل، خالکوبی را انجام ندهند؛ چراکه عواملی مانند خالکوبی ریسک ابتلا به هپاتیت C را افزایش می‌دهد.
  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز