گروه تغذیه

آب هویج بخورید تا به سرطان مبتلا نشوید

محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه گفت: کاروتنوئید های موجود در هویج در بهبود عملکرد سیستم ایمنی نقش ویژه ای را ایفا می کنند و به عنوان آنتی اکسیدان های ویژه نقش موثری در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارند.
وی ادامه داد:رادیکال های آزاد ترکیبات بسیار فعالی هستند که دارای الکترون منفرد یا جفت نشده هستند که در حین واکنش اکسیژن با بعضی مولکولها در بدن(طبق اعمال متابولیک طبیعی)ساخته می شوند.
عزیزی تاکید کرد:در واقع رادیکال های آزاد به دلیل داشتن مقادیر زیادی از انرژی،بسیار ناپایدارند و جهت کاهش میزان آن،با مواد شیمیایی خاصی در بدن واکنش داده و در عملکرد طبیعی سلول های بدن تداخل ایجاد کرده و باعث مرگ آن ها می شوند.
وی اظهار کرد:در حالت عادی سیستم دفاعی بدن توان خنثی کردن این رادیکال های آزاد را دارد،اما عوامل مخرب محیطی مثل اشعه ها ،الکل،آلودگی هوا,سیگار,موادشیمیایی,آفت کش ها,غذاهای سرخ شده باعث می شوند بدن نتواند با این رادیکال های آزاد مبارزه کند.
این متخصص تغذیه ادامه داد :در نتیجه ساختار و عملکرد سلول های بدن توسط این مواد آسیب دیده و منجر به بروز پیری زودرس،اختلال در عملکرد حافظه،اختلالات حرکتی،عوارض قلبی-عروقی،اختلالات بینایی و سرطان می شوند.
عزیزی در جهت مقابله و از بین بردن رادیکال های آزاد اذاعان داشت:آنتی اکسیدان ها(مثل کاروتنوئید) ترکیباتی هستند که مانع فعالیت رادیکال های آزاد شده و یا سبب حذف آنها می شوند و سلول های بدن را از اثرات مخرب این ترکیبات مصون نگاه داشته و از این رو با روند پیری و ابتلا به بیماری های مختلف،مبارزه می کنند.
وی افزود:در حقیقت آنتی آکسیدان ها(کارتنوئید در هویج) ترکیباتی هستند که برای پیشگیری و یا کند نمودن آسیب های ناشی از واکنش های اکسیداسیون در بدن به کار می روند و به عنوان خنثی کننده عمل نموده و با دادن اتم هیدروژن به رادیکال های آزاد از گسترش واکنش های زنجیره ای اکسیداسیون جلوگیری می کنند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: آنتی اکسیدان ها می توانند باعث بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش قدرت دفاعی بدن و بنابراین کاهش بروز انواع سرطان ها،عفونت ها،بیماری های قلبی،ورم مفاصل و برخی مشکلات بینایی شوند.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

عزیزی درپایان تصریح کرد:آب هویج علاوه بر مقابله و پیشگیری از سرطان سینه باعث حفظ سلامت قلب،کاهش آسیب به دی ان ای افراد سیگاری،حفظ درخشندگی پوست،تقویت بینایی و کمک به کنترل قند خون می شود.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز