گروه داروهای گیاهی(طب سنتی)

با قوی ترین ضد اشتهای گیاهی آشنا شوید

محمد زاده استاد یار دانشکده علوم تغذیه و رژیم شناسی دانشگاه تهران طی مصاحبه ای؛ گفت: اسپیرولینا (جلبک دریای تیره) حاوی حدود 70 درصد پروتئین است و به همین دلیل احساس گرسنگی را از بین برده ومانند یک ضداشتها عمل می‌کند.
وی افزود:ترکیبات دیگر این جلبک مانند تریپتوفان در بدن به" ویتامین آ" تبدیل شده که برای پوست بسیار مفید می باشد. پروتئین‌ها باعث افزایش سرعت ارسال احساس سیری به مغز می‌شوند و در نهایت باعث کنترل وزن می شوند.
محمد زاده اظهار کرد:اسپرولینا سرشار از اسیدهای چرب ضروری و پُلی‌ساکاریدها می‌باشد و می‌تواند میزان قند خون را کنترل کند. بعد از مصرف روزانه 2 گرم اسپیرولینا به مدت 2 ماه می توان قند خون را کاهش داد.
وی اذعان داشت: اسپرولینا حاوی آنتی اکسیدان هایی است که سیستم ایمنی بدن را تقویت و از سلول ها محافظت می کند،از این رو در هنگام سرما خوردگی می توانید از آن استفاده کنید. محمد زاده ادامه داد: اسپرولینا منبعی مناسب برای جذب کلسیم و منیزیم است و آهن موجود درآن برای افراد کم خون مفید است.

این استاد یار دانشگاه تهران افزود:اسپرولینا سرشار از بتاکاروتن (پیش ساز ویتامین آ) است و به همین علت موجب تسریع برنزه شدن پوست و افزایش ماندگاری آن می شود اما نمی تواند مانع آفتاب سوختگی و اثرات منفی اشعه ماورای بنفش شود.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

محمد زاده تاکید کرد:اسپیرولینا به صورت پودر، قرص و کپسول در داروخانه ها موجود می باشد، البته پودر آن بهتر است زیرا به سرعت جذب بدن می شود.
وی ادامه داد: بهترین شیوه‌ مصرف قرص‌ها 3 تا 5 گرم (ترجیحاً صبح) به مدت 1 تا 3 ماه است. اگر می‌خواهید مصرف طولانی‌مدت داشته باشید بهتر است تحت‌نظر پزشک باشید.

گفتنی است؛ اسپرولینا علائمی نظیر نفخ ،سردرد و مشکلات پوستی را به همراه دارد که با مراجعه به پزشک مربوطه قابل درمان است.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""


  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز