گروه بدن

افزایش قدرت بینایی با تحریک ناحیه‌ای خاص از مغز

ایران کلینیک -  تحقیقات نشان می‌دهد تحریک مرکز بینایی مغز با جریان الکتریسیته می‌تواند به مدت کوتاهی باعث افزایش قدرت بینایی شود. 
محققان در تحقیقی تازه، از جریان خفیف الکتریسیته برای تحریک قسمتی از مغز افراد استفاده کردند که مسئول پردازش اطلاعات بصری بود. افراد مختلفی در این آزمایش حضور داشتند؛ افرادی با قدرت بینایی طبیعی، افرادی با مشکلات بینایی خفیف، افراد عینکی و افرادی که از لنز استفاده می‌کردند.
به گزارش ایران کلینیک به نقل از لایوْ‌ساینس، محققان می‌گویند افرادی که در قدرت بینایی آنها افزایش چشمگیری مشاهده شد، آنهایی بودند که بدترین مشکلات بینایی را داشتند. هم‌چنین یافته‌ها نشان می‌دهد برخی از افرادی که قدرت بینایی‌شان طبیعی بود و از عینک استفاده نمی‌کردند، نسبت به قبل کمی بهتر می‌دیدند. علاوه بر این، قسمت جالب آزمایش این بود که افرادی با بدترین وضعیت بینایی، بهترین پیشرفت در قدرت بینایی را داشتند! این نتایج نشان می‌دهد که چنین روشی می‌تواند بر قدرت بینایی ضعیف، تأثیر بسزایی داشته باشد.
در آغاز محققان از ۲۰ شرکت‌کننده خواستند تا در تستی حدس بزنند آیا دو خط عمودی هم‌اندازه کاملا با هم هم‌سو و هم‌تراز هستند یا نه. در واقع این تست، یکی از تست‌های مهم ارزیابی میزان تیزبینی محسوب می‌شود. سپس الکترودهایی بر روی سر شرکت‌کنندگان و در ناحیه‌ای روی مغزشان قرار دادند تا بتوانند اطلاعات مغزشان را پردازش کنند و به مدت ۲۰ دقیقه به مغز جریان الکتریسیته وارد کنند.
بعد از وارد شدن جریان خفیف الکتریسیته، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا تست بینایی را دوباره انجام دهند. حدود ۷۵ درصد از این افراد تا ۲ ساعت بعد از تحریک مغزی، پیشرفت قابل سنجشی در قدرت بینایی‌شان مشاهده شد و در ۲۵ درصد باقیمانده هم پیشرفت شاخصی گزارش نشد.

هم‌چنین محققان این مسئله را مورد بررسی قرار دادند که آیا عملکرد ارتقاء‌یافتهٔ سطح بینایی افراد در تست بینایی را می‌توان به پیشرفت عملکرد بینایی در دنیای بیرون تعمیم داد یا خیر. در این بخش از تحقیق، محققان از شرکت‌کنندگان خواستند تا تست نمودار چشم انجام دهند. آنها دریافتند میزان دقت بینایی افراد به طور متوسط و در مقایسه با نتایج آنها در تست قبلی طی تحریک الکتریکی مغز، به اندازه یک تا دو علامت بهتر شد.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

از طرفی دانشمندان بررسی کردند که وقتی جای الکترودها روی سر عوض شود چه تغییری رخ خواهد داد. آنها دریافتند الکترودها باید به طور ویژه در مسیر مرکز پردازش بصری مغز قرار بگیرد تا بتواند بر قدرت بینایی افراد تأثیر بگذارد. به عبارت دیگر، به سادگی نمی‌توان با قرار دادن الکترود در هر ناحیه از مغز، باعث تحریک مرکز بینایی شد. بلکه واکنش بیشتر با تحریک ناحیه خاصی از مغز پدید می‌آید.
دانشمندان امیدوارند که روزی بتوان با استفاده از یافته‌های این تحقیق و تحریک مغزی، افرادی را درمان کرد که اختلالات شدید بینایی آنها منجر به تضعیف قدرت بینایی‌ و یا آب مروارید شده است. (سلامت آنلاین/ ترجمه: ماهان تیرماهی)

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز