گروه بدن

گام های طلایی برای مبارزه با پرخوری

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه طی مصاحبه ای؛بیان کرد:گرسنگی نیاز طبیعی بدن برای دریافت غذا است که به عوامل مختلفی مانند رژیم غذایی،هورمونهای تحریک کننده اشتها و سیری،فاکتور های احساسی و هیجانی افراد،استرس و ورزش بستگی دارد.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

وی با اشاره به اینکه مراکز سیری و تشنگی در غده هیپوتالاموس مغز قرار دارد؛اظهار داشت:گاهی گرسنگی پنهان (کاذب) به علت عدم دریافت آب کافی به وجود می آید که برای رفع آن نوشیدن یک لیوان آب قبل از غذا خوردن توصیه می شود؛ سپس بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه افراد در صورت داشتن احساس گرسنگی می توانند غذا میل کنند.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه عدم خواب کافی شبانه نیز از عوامل موثر در بروز گرسنگی پنهان است؛عنوان کرد:مصرف زیاد کربوهیدراتهای ساده مانند شیرینی،بیسکویت و نانهای سفید با افزایش سریع قند خون سبب ترشح انسولین و کاهش ناگهانی قند خون شده که احساس گرسنگی را در پی دارد.بنابرین افرادی که تمایل زیادی به مصرف شیرینی دارند باید کربوهیدراتهای پیچیده مانند نانهای سبوس دار،حبوبات،میوه و سبزیجات را جایگزین کربوهیدراتهای ساده کنند.

وی اذعان داشت:استرس نیز با تولید هورمون آدرنالین ، کورتیزول و کاهش سطح هورمون سروتونین تمایل به خوردن شیرینی جات را افزایش می دهد.در این مواقع تنفس عمیق ، انجام برنامه های آرام سازی و دور شدن از شرایط استرس زا ضروری است.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

رحمانی با یادآوری نقش چشمگیر صرف وعده صبحانه در جلوگیری از بروز گرسنگی پنهان تصریح کرد:خوب جویدن و آهسته غذا خوردن سبب دریافت پیام سیری توسط مغز می شود.همچنین ورزش روزانه نیز با برگشت گردش خون به سمت عضلات منجر به کاهش اشتها می شود.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز