گروه ورزش درمانی

پیشگیری از مشکلات پوستی ناشی از ورزش

ورزش آثار مثبت فراوانی برای بدن دارد، اما برخی اشتباهات خاص می‌تواند منجر به بروز مشکلاتی چون ایجاد کهیر پوستی یا حتی بدتر از آن شود. 
به گزارش سلامت آنلاین به نقل از پریونشن، برخی مواقع ورزش می‌تواند مسبب مشکلات پوستی در فرد شود. نحوهٔ پیشگیری یا درمان این مشکلات از مواردی است که حتما باید درباره آن اطلاع داشته باشید.
عفونت‌های پوستی که به واسطهٔ فضای کثیف باشگاه رخ می‌دهد

از آنجایی که روزانه بسیاری از افراد از دستگاه‌های مشترک ورزشی در باشگاه استفاده می‌کنند، میکروب‌ها و باکتری‌ها به راحتی در این محیط منتشر می‌شوند و همین موضوع می‌تواند منجر به برخی عفونت‌های آزاردهندة پوستی شود. برای پیشگیری از این وضعیت، هر وقت امکانش بود پیش از استفاده از هر دستگاه آن را کاملا تمیز کنید، حتی اگر فکر می‌کنید که قبلا این کار انجام شده است. هیچ‌وقت تا زمانی که دستتان را نشسته‌اید آن را به صورتتان نمالید چرا که این کار باعث انتقال باکتری شده و می‌تواند مسبب بروز آکنه و حتی عفونت باشد.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

عرق‌سوز شدن به سبب ورزش در محیط‌های گرم
گرما و رطوبت می‌تواند باعث شود که مجاری عرق مسدود و متورم و در نتیجه، قسمتی از پوست عرق‌سوز شود. این اتفاق اغلب در اطراف چین‌خوردگی‌های پوستی و نقاطی رخ می‌دهد که بین لباس و پوست سایش زیادی دارد. در پیشگیری از این وضعیت، اگر برای پیاده‌روی یا قدم زدن یا حتی دوچرخه‌سواری به بیرون می‌روید، هر از گاهی سعی کنید به یک جای سایه‌دار بروید و کمی استراحت کنید، ترجیحا جائی که تهویه ‌هوای مناسبی داشته باشد. لباس‌های نخی منفذدار پوشیده و دائما آب بنوشید تا دچار کم‌آبی نشوید. اگر حس کردید که جائی از بدنتان به خاطر عرق‌سوز شدن دچار عفونت شده است روی آن کمپرس‌ یخ قرار دهید تا میزان تورم والتهاب آن کم شود.
اختلال رنگدانه‌ها به سبب ورزش در محیط بیرون بدون استفاده از ضد آفتاب
تماس با پرتو فرابنفش می‌تواند آسیب جدی به پوست وارد کرده و منجر به از بین رفتن کلاژن شود. اگر بیرون از خانه تمرین می‌کنید، باید حتما ۳۰ دقیقه قبل از شروع تمرین از کرم‌های ضد آفتاب با طیف گسترده روی پوستتان استفاده کنید و بعد از مدتی دوباره آن را بمالید.
آکنه‌های پوستی که به خاطر پوشیدن لباس‌های بسیار تنگ ایجاد می‌شود

پوشیدن لباس‌های بسیار تنگ در هوای بسیار گرم می‌تواند منجر به تعرق و تولید باکتری شود. عرق بدن فضای گرم و نمناکی ایجاد می‌کند که باکتری آکنه می‌تواند در آن رشد کند. برای پیشگیری از وقوع چنین وضعیتی، اگر فکر می‌کنید که لباستان خیلی به بدنتان چسبیده است باید بلافاصله بعد از ورزش دوش بگیرید. از طرفی می‌توانید پس از مشورت با پزشک، از محلول شست‌وشوی بنزوئیل پروکسید هم برای از بین بردن عرق اضافی، باکتری،‌ چرک و سایر مواد ناخالص پوستی استفاده کنید.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

سایش پوست به دلیل اصطکاک دائمی
وقتی پوستتان به طور مکرر با لباس یا سایر نواحی پوستی تماس داشته و به آن مالیده می‌شود، اغلب مواقع پوست در آن نواحی دچار قرمزی شده و لکه‌هایی ایجاد می‌شود که حس سوزش دارد. برای پیشگیری از این وضعیت، سعی کنید لباس‌هایی با کمترین میزان سایش و اصطکاک با بدن بپوشید. اگر این سایش پوستی شما نوع خاصی است آن را با آب ولرم یا سرد و صابون نرم بشوئید و روی آن هم پمادهای آنتی‌بیوتیک بمالید تا التیام یابد.
قارچ پا در محیط حمام
قارچی که منجر به بروز بیماری در پای ورزشکار می‌شود، نوعی کهیر پوسته‌پوسته است که منجر به خارش، گزیدگی و سوزش بین انگشتان پا می‌شود و می‌توان آن را در زمین حمام‌های عمومی از جمله قسمت دوش باشگاه‌های ورزشی یافت. از طرفی در این فضاها شما در معرض خطر عفونت قارچی ناخن‌ها هم قرار دارید که باعث می‌شود ناخن‌ها سفت و ضخیم شده و رنگ زرد پیدا کند. بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به این قارچ آن است که همیشه در حمام باشگاه از دمپائی‌ استفاده کنید. می‌توانید برای اطمینان دمپائی مخصوص حمام را با مایع گندزدا تمیز کرده و یا حتی آنها را عوض کنید. (سلامت آنلاین/ ترجمه: ماهان تیرماهی)

  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز