گروه اطلاعات دارویی

تاثیر استاتین ها در کاهش مرگ های سرطانی

۱۴ سال مطالعه محققان دانشگاه استون بریتانیا بر حدود یک میلیون بیمار نشان می دهد که تشخیص کلسترول بالا با کاهش ریسک مرگ ناشی از چهار سرطان ریه، سینه، پروستات و روده مرتبط است.
پال کارتر، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «کشف ارتباط بین چاقی و کلسترول بالا به عنوان فاکتورهای پرخطر ابتلا به سرطان برای همه مردم و محققان جالب بوده است».
وی در ادامه می افزاید: «بعد از آن این نظریه مطرح شد که اگر کلسترول بالا می تواند موجب بروز سرطان شود، پس اقدامات انجام شده در راستای کاهش کلسترول نظیر مصرف قرص استاتین نیز می تواند موجب کاهش این ریسک شود».
وی در ادامه عنوان می کند: «دو مطالعه قبلی بر روی حیوانات نشان داد که مصرف استاتین برای درمان کلسترول بالا می تواند موجب کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه شود».
در این مطالعه اطلاعات مربوط به ۲۲,۶۷۷ بیمار مبتلا به سرطان ریه، سینه، پروستات و روده مورد بررسی قرار گرفت. محققان بعد از در نظرگرفتن فاکتورهای تاثیرگذار بر نرخ مرگ و میر نظیر سن، جنسیت، نژاد و ۱۰ علت متداول مرگ در بریتانیا، دریافتند بیماران مبتلا به سرطان در صورت تشخیص ابتلا به کلسترول بالا، کمتر فوت کرده بودند.
طبق یافته محققان، تشخیص کلسترول بالا با کاهش ۲۲ درصدی ریسک مرگ در بیماران مبتلا به سرطان ریه، ۴۳ درصد کاهش ریسک مرگ در سرطان سینه، ۴۷ درصد کاهش ریسک مرگ در سرطان پروستات و ۳۰ درصد کاهش ریسک مرگ در بیماران مبتلا به سرطان روده همراه بود.

  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز