گروه بانوان

ضرورت توجه بر تجویز و مصرف منطقی مکمل‌ها در زنان

عباس کبریایی زاده، رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران طی مصاحبه ای؛ با بیان اینكه یکی از حیطه‌هایی که در ارتقای شاخص‌های سلامت نقش مهمی دارد، استفاده از فرآورده‌های فرموله شده مکمل‌هاست که حاوی املاح، ویتامین‌ها و …است، گفت: باید بپذیریم که الگوی زندگی بشر تغییر کرده و در طی سال‌های گذشته و رفتن به سمت شهرنشینی الگوی زندگی و تغذیه نیز دگرگون شده است.وی ادامه داد: نیاز بشر به ریزمغذی‌ها که پیش از این از طریق غذاها تامین می‌شد، حال باید توسط مکمل‌ها رفع شود. بر همین اساس می‌بایست مصرف‌کننده‌ها و تجویز‌کننده‌ها نسبت به فرآورده‌های مورد نیاز خودشان، آگاهی داشته باشند.

"خبرخوان ایران کلینیک"

رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران درباره تجویز و مصرف منطقی مکمل ها در زنان افزود: توجه بر تجویز و مصرف منطقی مکمل‌ها در زنان به عنوان مهم‌ترین رکن جامعه سالم که همواره در معرض مصرف انواع مکمل‌ها قرار دارند، بیش از سایر گروه‌های جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.
كبریایی زاده اظهارداشت: به دلیل شرایط فیزیولوژیکی خاص، زنان در سنین نوجوانی تا میانسالی نیاز مستمر به انواع مکمل‌های حاوی ویتامین‌ها و املاح دارند.
وی با تاكید بر اینکه زنان در دوران حاملگی نیاز به مصرف مکمل ها دارند گفت: زنان در شرایط حاملگی و شیردهی نیازمند انواع مکمل‌های حاوی ویتامین‌ها و املاح هستند که تجویز و مصرف منطقی این ترکیبات در حاملگی و شیردهی به دلیل تنظیم نوع و میزان مصرف مکملها به دلیل مواجهه جنین و نوزاد با این ترکیبات تجویز شده، دو چندان می‌شود.

کبریایی زاده گفت: همچنین نوزادان و کودکان که در سنین رشد قرار دارند و نیاز دوچندانی به این ویتامین‌ها و املاح دارند باید تجویز و مصرف مکمل‌ها در آن‌ها همراه با رعایت اصول و قواعد علمی باشد.

"خبرخوان ایران کلینیک"

وی با بیان اینكه ایران از جمله کشورهای جوان دنیا محسوب می‌شود، افزود: جمعیت (تولد) کشورمان مطلوب وبیش از½ درصد است. بنابراین جامعه زنان جوان که در معرض مصرف مکمل‌های ضروری برای پیمودن سیر رشد و نمو قرار دارند و در حال افزایش است.
رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در پایان خاطرنشان كرد: آمارهای مربوط به نرخ رشد مصرف مکمل‌ها از متوسط نرخ رشد مصرف دارو بالاتر است، که این رخداد با آمارهای جهانی و کشورهای مشابه همخوانی ندارد.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز