گروه بدن

آسان ترین روش ها برای صافکاری شکم

دکتر نیستانی متخصص تغذیه ؛ در خصوص علت بزرگی شکم بیان کرد: توزیع بافت های چربی در بدن تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد که از جمله مهم ترین آن عوامل هورمونی و ژنتیکی است؛ برای مثال در مردان توزیع بافت چربی بیشتر در ناحیه شکم است در صورتی که در زن ها بیشتر در ناحیه پایین تنه قرار دارد البته این امر در همه یکسان نیست و عوامل ژنتیکی در آن نقش بسیار مهمی دارد.

"خبرخوان وبسایت ایران کلینیک"

وی ادامه داد: در زنان یائسه به دلیل تغییرات هورمونی تجمع چربی در اطراف شکم وجود دارد که این امر خطرناک است و باید از آن جلوگیری شود . 

نیستانی در مورد عواملی که از بزرگ شدن شکم جلوگیری می کنند توضیح داد : از آنجایی که 75درصد وزن بدن را چربی ها تشکیل می دهند مهم ترین عاملی که از بزرگ شدن شکم جلوگیری می کند کنترل وزن است. هرچقدر که وزن اضافه شود به همان میزان شکم بزرگ می شود حتی در بین زنان همراه با بالا رفتن وزن تجمع بافت های چربی در پایین تنه نیز افزایش می یابد. 

"خبرخوان وبسایت ایران کلینیک"

وی افزود: افزایش وزن و بالا رفتن سایز شلوار زنگ خطر بزرگی است. هرچه قدر وزن بالاتر رود برگرداندن آن به حالت اویهل دشوارتر است . برای مثال : وقتی وزن از 70 کیلو به 75 کیلو افزایش می یابد، بازگرداندن آن به 70 کیلو بسیار آسان تر از هنگامی است که وزن از 70 به 86 کیلو افزایش پیدا کند.

"خبرخوان وبسایت ایران کلینیک"

نیستانی استفاده از هرم غذایی و پیروی از تغذیه سالم را ضروری دانشت و اظهار داشت: داشتن نظم غذایی ، مصرف متعادل مواد غذایی و نحرک بدنی را از مهم ترین عوامل کاهش وزن است. وی با رد این موضوع که شکم آخرین جایی است که لاغر می شود، گفت : بافت های چربی شکم سریع تر نوسازی می شوند و ملاحظات درمانی به خصوص در زن ها بیشتر جواب می دهد.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز