گروه بدن

نگذارید زانوهایتان درد بگیرد

مرتضی رجائی متخصص ارتوپدی ؛ گفت: زانو درد در هر شرایط و سنی ممکن است به سراغ افراد بیاید که این عارضه در سن جوانی به علت ساییدگی در کشکک زانو و در سن های بالاتر به آرتروز ارتباط پیدا می کند و اغلب مشکلات زانو در هر سنی قابل درمان است.

"خبرخوان وبسایت ایران کلینیک"

رجائی افزود: برای کسانی که علائم زانودرد را دارند انجام حرکات ورزشی ممنوع است،چون باعث هر گونه فشار بر روی مفصل آسیب دیده شده و مشکلات آن را بیشتر می کند ،اما به افرادی که مشکلاتی مثل آرتروز خفیف،ساییدگی کشکک و پرانتزی بودن پا را دارا باشند توصیه می شود که با آب درمانی ،عضلات اطراف زانو را تقویت کنند و بعد از برطرف شدن مشکل ،انجام دادن ورزش های هوازی و نرمش مشکلات خاصی را به وجود نمی آورد.

"خبرخوان وبسایت ایران کلینیک"

وی ادامه داد: از شایع ترین مراجعات زنان به کلینیک ارتوپد ،نرمی غضروف کشکک زانو است که بیشتر به نشستن نادرست و حرکات نادرست ورزشی مربوط می شود که اغلب با درمان های غیر از جراحی این مشکلات قابل حل است،همچنین زانو درد در مردان به علت فعالیت فیزیکی روزمره ،فشار و کشش زیادی است که بر زانو اعمال می شود.

این متخصص ارتوپد در خصوص درمان درد زانو اظهار داشت: درمان با توجه به نوع و شدت آن متفاوت است که در اغلب موارد با استراحت کردن ،انجام حرکات کششی و تقویتی ،استفاده کردن از داروهای خوراکی ،ماساژ دادن توسط کرم وژل های موضعی ،مراجعه به فیزیوتراپ و در نهایت عمل جراحی آرتروز قابل درمان است.

"خبرخوان وبسایت ایران کلینیک"

وی در پایان یادآور شد: تحمل درد و استفاده نکردن از مسکن های دارویی تصور اشتباهی است که در بین افراد رواج پیدا کرده ،در صورتیکه تحقیقات نشان داده فشار و تحمل درد در بعضی موارد باعث به وجود آمدن مشکلات مغزی شده و خطراتی را در پی دارد.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز