اخبار ایران کلینیک

رضایتمندی ۷۰ درصدی مردم از وضعیت دارو و بیمارستان‌ها

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رضایتمندی مردم از دارو و بیمارستان‌ها بالای ۷۰ درصد است.
دکتر رسول دیناروند ظهر امروز در دومین همایش معاونان غذا و داروی قطب هشتم کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: تنوع اقلیمی و اختلاف شیوه‌های زندگی در کشور ما این مسأله را ایجاد می‌کند که نگاه یکسان و از بالا به پایین به هیچ عنوان توجیه ندارد به ویژه در حوزه وزارت بهداشت که وسعت کاری بالایی دارد.
به گزارش فارس ، وی بیان داشت: بسیاری از تصمیمات از بالا به پایین توسط کارشناسان و مدیرانی گرفته می‌شود که در اتاق‌های خود نشسته و هیچگاه از مناطق بازدید نداشته‌اند تا تا شرایط را از نزدیک ببینند.
رئیس سازمان غذا و دارو، اجرای طرح تحول سلامت را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح منحصر به حوزه درمان نیست و باید همه تحولات وزارت بهداشت را به عنوان طرح سلامت نامگذاری کنیم.
وی عنوان کرد: در نظرسنجی که برای تعیین اولویت در وزارت بهداشت صورت گرفت، ۶۸ درصد مردم رفع مشکل دارویی را خواستار بودند و الان این مسأله به پنج درصد رسیده است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: معمولا در نظرسنجی‌ها، رضایتمندی مردم از دارو و بیمارستان‌ها بالای ۷۰ درصد است.
دیناروند ادامه داد: اقدامات اساسی در زمینه افزایش دسترسی به دارو، حفاظت مالی از بیماران خاص، کاهش ارزبری دارو صورت گرفته و مصرف ارزی دارو در سال گذشته ۳۵۰ میلیون دلار کمتر از قبل بوده است و بحران دارویی نیز در سال‌‌های ۹۳ و ۹۴ نداشته‌ایم.
وی با بیان اینکه ۴۰ درصد نیاز دارویی بیماران بستری قبل از اجرای طرح تحول سلامت از ارجاع به بیرون تامین می‌شد و در حال حاضر این عدد به زیر سه درصد در حوزه بستری رسیده است، افزود: در بیمارستان‌ها بیش از دو برابر دارو وجود دارد و افزایش دسترسی مردم به تجهیزات پزشکی و کاهش هزینه‌های مردم را شاهد هستیم.
وی با اشاره به خدمات صورت گرفته برای بیماران خاص بیان داشت: سهم پرداختی بیماران از ۴۵ درصد قبل از دولت یازدهم به ۱۱ درصد در سال جاری رسیده است.
دیناروند گفت: در راستای شفاف‌سازی و مبارزه با قاچاق کارهای اساسی صورت گرفته و در این راستا پورتال سازمان غذا و دارو را راه‌اندازی کردیم که با این کار تمام فرآیندهای سازمان غذا و دار و معاونت‌های استان به صورت اتوماسیون بوده و ارتباط با گمرک، بانک مرکزی، ثبت سفارش و ... به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به ضرر کالاهای قاچاق حوزه سلامت عنوان کرد: در قاچاق کالا ضرر به اقتصاد، حق مردم و دولت است، اما در کالای سلامت به دلیل تقلبی بودن موضوع جدی‌تر است.
دیناروند ادامه داد: در حوزه بهداشت و سلامت غذا برای کنترل سموم و آلاینده‌های میکروبی متمرکز شده‌ایم و تجهیز آزمایشگاه‌ها در این راستا در اولویت قرار گرفته است.
وی اظهار داشت: سلامت محوری از جمله در کاهش مصرف اسید چرب ترانس، نمک، شکر و... در دستور کار سازمان غذا و داور قرار دارد و در ارزیابی سازمان جهانی بهداشت، واقعا تحت تاثیر قرار گرفتند که اقدامات انجام شده در ایران هدفمند و درست است.
دیناروند ابراز داشت: بخشی از قاچاق از مرزهای شرقی کشور وارد می‌شود و در حال تفاهم با دستگاه‌های مربوطه هستیم که کالاهای سلامت از جمله مواد غذایی، آرایشی بهداشتی و... وارد نشود و قطعا بخشی از استان سیستان و بلوچستان به این امر مربوط می‌شود.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : سلامت آنلاین
کلمات کلیدی :
رضایتمندی,درصدی,مردم,وضعیت,دارو,بیمارستان‌ه
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز