اخبار ایران کلینیک

بررسی شکاف پرداختی‌های پزشکان با پرستاران در کمیسیون اصل نود

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس از آمادگی این کمیسیون برای بررسی پرداختی‌های حوزه سلامت و شکاف پرداختی میان جامعه پزشکی با پرستاران خبر داد.
بهرام پارسایی با اشاره به اظهارات رئیس مجلس مبنی بر پیگیری حقوق های نجومی درکمیسیون اصل نود و پیشنهاد به جامعه پرستاری برای ارایه آمارهای خود به این کمیسیون برای کنترل حقوق‌های حوزه سلامت، گفت: کمیسیون اصل نود مجلس آمادگی لازم برای بررسی و پیگیری حقوق های نجومی نه تنها در حوزه سلامت و بین پرستاران و پزشکان بلکه در تمامی اصناف را دارد.
نماینده مردم شیراز در گفتگو با خبرگزاری مجلس با اشاره به اینکه پرستاران می توانند در صورت لزوم شکایات خود از میزان دریافتی‌ها را به کمیسیون اصل نود ارایه دهند، افزود: این کمیسیون به طورحتم به این موارد رسیدگی خواهد کرد بنابراین با توجه به اینکه موارد این چنینی در حیطه اختیارات کمیسیون اصل نود قرار دارد بررسی مواردی نظیر حقوق های نجومی با قدرت در دستور کار مجلس قرار دارد.
وی با بیان اینکه تاکنون شکایتی از سوی جامعه پرستاری به کمیسیون اصل نود ارجاع نشده است، تصریح کرد: بهتر است در کنار بررسی حقوق های نجومی به حقوق های پایین نیز توجه شود به این معنی که در کنار مواردی مانند حقوق های نجومی برای افزایش حقوق های پایین و زیر خط فقر جامعه نیز اقداماتی در دستور کار قرار داد؛ در همین راستا در صورت اثبات تضییع حقوق پرستاران و اجحاف در حق آنان کمیسیون اصل نود موضوع را به طورجدی پیگیری می شود.
این نماینده مردم درمجلس دهم با تاکید براینکه برای کنترل حقوق‌ها درهمه بخش ها به ویژه حوزه سلامت نیاز به تصویب قانون جدیدی نیست، تصریح کرد: دولت باید در قانون مدیریت خدمات کشوری تغییراتی ایجاد کرده و لایحه جدید را تا قبل از پایان اجرای آزمایشی به مجلس ارایه کند، بنابراین با توجه به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات حال حاضر جامعه تعدد قوانین در کشور است، تصویب قانون جدید برای مقابله با پرداختی های نجومی هیچ ضرورتی ندارد.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه تاکنون هیچ شکایتی در خصوص شکاف پرداختی ها درجامعه پزشکی با پرستاران در این کمیسیون مطرح نشده است، گفت: به طورحتم براساس شنیده ها نمی توان اقدام خاصی را انجام داد.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : سلامت آنلاین
کلمات کلیدی :
بررسی,شکاف,پرداختی‌های,پزشکان,پرستاران,کمیسیو
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز