اخبار ایران کلینیک

هیولای خفته برزیلی در کمین ورزشکاران المپیکی

 مبارزه با ویروس زیکا و جلوگیری از ابتلای ورزشکاران، تماشاچیان، اعضای کمیته المپیک و داوران، همسران و فرزندان ورزشکاران و تمامی افرادی که در جریان بازی‌ها در کشور برزیل حضور خواهند داشت به یک چالش جدی برای مقامات برگزارکننده مسابقات و مقامات دولتی این کشوردر روزهای پیش رو تا شروع بازی ها تبدیل شده است.
اکنون در بیش از 60 کشور در قاره آمریکا این بیماری گسترش یافته و سازمان بهداشت جهانی در خصوص سفر به این کشورها هشدار داده است که کشور برزیل نیز یکی از کشورهای موجود در لیست ابتلای بالا به ویروس زیکا قرار دارد و حال میزبان ورزشکارانی از سراسر جهان و به طور تخمینی بیش از 500 هزار تماشاچی است.
البته مقامات برزیلی امیدوار هستند با توجه به برگزاری مسابقات در ماه های اوت و سپتامبر در این کشور که همزمان با ماه های زمستان است و آب و هوایی خشک و سرد درجریان است، جمعیت پشه های ناقل ویروس زیکا کاهش یابد و به این ترتیب ابتلای افراد به بیماری با درصد بالایی کاهش یابد.
مسئولان بهداشتی و برگزار کننده مسابقات انواع تمهیدات و توصیه های بهداشتی و سلامتی را به افرادی که به برزیل سفر می‌کنند لحاظ کرده‌اند و توصیه کرده اند افراد تا حد امکان از البسه کاملاً پوشیده استفاده کنند، زنان باردار و یا افراد بیمار با مشکل نقص سیستم ایمنی به برزیل سفر نکنند و از گردش در طبیعت خودداری شود.
برخی تیم های حاضر در مسابقات از جمله تیم کانادا و کره جنوبی لباس هایی کاملاً پوشیده با آستین بلند و شلوار برای ورزشکاران خود تدارک دیده‌اند و حتی کمیته المپیک کره جنوبی اعلام کرده که لباس ورزشکاران به مواد دافع حشرات آغشته شده تا ایمنی آنها حفظ شود.
قرار است از تمامی افرادی که در جریان بازی ها به برزیل سفر می کنند قبل و بعد از سفر تست بزاق دهان، خون و ادرار گرفته شود تا کارشناسان موارد ابتلا به بیماری را شناسایی کنند.
این بازی ها به گفته کارشناسان بهداشتی یک فرصت برای مطالعه در خصوص نحوه سرایت ویروس زیکا، ماندگاری آن در بدن و انتشار به سایر کشورها و قومیت‌های مختلف است.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
کلمات کلیدی :
هیولای,خفته,برزیلی,کمین,ورزشکاران,المپیک
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز