اخبار ایران کلینیک

دوئل بدهی بین وزارت بهداشت و وزارت رفاه 2 هزار میلیارد تبادل مالی صورت گرفته است

محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت  گفت: سال گذشته قراردادی سه جانبه بین وزارت بهداشت، سازمان تأمین اجتماعی و بانک رفاه منعقد شد که منابع مالی پایدار را برای بیمارستان‌ها تضمین کرد.
وی ادامه داد: در قالب این قرارداد 60 درصد از مطالبات بیمارستان‌ها ظرف مدت 15 روز بر اساس قانون و 40 درصد مابقی بعد از 3 ماه باید پرداخت شود. تاکنون قسمت 60 درصدی آن پرداخت شده اما هنوز برای 40 درصد اسناد از مهر ماه اقدامی صورت نگرفته است و بیمارستان‌ها از تأمین اجتماعی طلبکار هستند.
آقاجانی با بیان بدهی وزارت بهداشت به سازمان تأمین اجتماعی افزود: تأمین اجتماعی در قالب قرارداد، 40 درصد اسناد فروش دارو توسط شرکت‌های دارویی این سازمان را از وزارت بهداشت طلب دارد. رقم این مطالبات در کل اسناد تا پایان سال 94، 450 میلیارد تومان است اما همچنان مطالبات ما بابت 40 درصد اسناد از سازمان تأمین اجتماعی به مراتب بیشتر از بدهی‌های ما است.
معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: برای حل این موضوع دو جلسه مفصل با حضور وزارت بهداشت، سازمان تأمین اجتماعی ، بانک رفاه و شرکت‌های دارویی برگزار و تصمیمات خوبی برای پرداخت‌های همه جانبه گرفته شد.
آقاجانی بیان کرد: امیدواریم با این پرداخت‌ها قرارداد به روز شود. تاکنون از محل منابع بانکی 2 هزار میلیارد تومان تبادل مالی در قالب قرارداد صورت گرفته است. این قرارداد پویا و مؤثر بوده و برای تأمین منابع مالی می‌تواند یکی از بهترین‌ مدل‌ها در دنیا باشد.
وی یادآور شد: به روز شدن قراردادها در گرو اجرای مصوبات دو جلسه‌ای است که در دو هفته اخیر برگزار شده و امیدواریم سازمان تأمین اجتماعی همچون وزارت بهداشت برای حل مسائل مالی مصمم باشد چرا که تاکنون فشار زیادی به بیمارستان‌ها به ویژه از سوی بیمه سلامت تحمیل شده است.
“کاربر گرامی ، شما می توانید با عضویت در خبرنامه وبسایت ، از آخرین اخبار سلامت با اخبار پزشکی با خبر شوید “


منبع خبر : باشگاه خبرنگاران جوان
کلمات کلیدی :
دوئل,بدهی,وزارت,بهداشت,وزارت,رفاه/,هزار,میلیارد,تبادل,مالی,صورت,گرفت
  لینک های مرتبط

  سایر اخبار
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز