گروه روانپزشکی

7 راه کاهش استرس در باربری و اثاث کشی

در ابتدا احتمالا باید به شما تبریک بگوییم! تبریک بابت اینکه تصمیم گرفته اید پیشنهاد شغلی در شهری دیگر را بپذیرید یا آپارتمان زیبایی در یک منطقه دیگر تهران پیدا کرده اید و یا درحال ورود به منزل رویایی خود هستید.درست در زمانی که بابت تمام اینها هیجان زده اید اما برای برداشتن قدم بعدی دچار یک استرس شدید می شوید.اضطراب بسته بندی و جمع کردن لوازم و حمل و چیدن آنها در محل جدید.

اسباب کشی اصولا کار استرس زا و نگران کننده ای است.اما راه هایی وجود دارد که بتوانید استرس های موقع اثاث کشی را کنترل کنید.در اینجا 7 روش را برای مدیریت استرس، زمان اثاث کشی را معرفی می کنیم تا با استفاده از آنها بتوانید از نگرانی های خود قبل از جمع و بسته بندی اثاثیه ، در حین باربری و بعد از ورود به محل جدید بکاهید.

1- پاکسازی کنید

بهم ریختگی، خود یکی از عوامل مهم در تولید استرس است.قبل شروع بسته بندی و فرایند باربری تمام لوازم اضافه ای که کمدهای شما را اشغال کرده اند دور بریزید. می توانید لباس های قدیمی و سالم خود را به مراکز خیریه اهدا کنید.سه روش برای خلاص شدن از لوازم اضافه وجود دارد

  • لوازم ارزشمندی که نیازی به آنها ندارید را بفروشید
  • وسایل قدیمی ولی سالم و قابل استفاده را اهدا کنید
  • و یا درنهایت لوازم غیرقابل استفاده را دور بریزید

عملیات پاکسازی یکی از مراحل مهم در اسباب کشی است که باعث می شود از استرس های شما کاسته شود و اجازه دهد کمی نفس راحت بکشید.

 

2- وقت خود را خالی کنید

بهترین راه برای ازبین بردن اضطراب ناشی از اثاث کشی و بسته بندی وسایل این است که زمانی را کاملا به این امر اختصاص دهید و برروی پروسه های باربری و فرایند اسباب کشی تمرکز کنید.در صورت امکان از آشنایان و اقوام بخواهید از فرزندان خردسال شما برای مدتی نگهداری کنند ، از محل کار خود یک روز مرخصی بگیرید یا برای تمام آخر هفته وقت خود را کاملا آزاد کنید.هرچه تمرکز بیشتری بر فرایند بسته بندی اثاث خود داشته باشید با راندمان بیشتری این کار را انجام خواهید داد و از نگرانی های اضافه دوری خواهید کرد.

3- تا می توانید جعبه تهیه کنید

چند هفته قبل از شروع اثاث کشی ، شروع به جمع آوری روزنامه های باطله و جعبه نمایید.از دوستان خود بخواهید اگر جعبه های خالی و اضافی از اسباب کشی قبلی خود دارند به شما قرض دهند.یا می توانید به خواربار فروشی نزدیک منزل فعلی تان سری بزنید و چندین جعبه از آنجا تهیه کنید.تهیه جعبه های مورد نیاز، باعث می شود احساس آمادگی بیشتری برای اثاث کشی داشته باشید و دچار استرس و نگرانی از نبود جعبه به تعداد کافی در هنگام بسته بندی و در روز باربری نشوید.

4- برنامه ریزی کنید

بدون برنامه اقدام به بسته بندی اثاث خود نکنید.یکی از موثرترین روش های بسته بندی این است که این کار را اتاق به اتاق انجام دهید.مثلا همه لوازم اتاق پذیرایی را جمع کرده سپس به سراغ اتاق های خواب بروید.

برای هریک از افراد خانواده یک کیف یا کوله پشتی در نظر بگیرید که لوازم ضروری مانند لباس زیر تمیز، حوله، جوراب،مسواک و.. در آن قرار گرفته باشد.با این کار دیگر لازم نیست بعد از رسیدن به منزل جدید نگران پیدا کردن لوازم ضروری مورد نیازتان در میان انبوه جعبه ها باشید.اول یک کیف از لوازم ضروری تهیه کنید سپس شروع به قراردادن وسایل در جعبه ها نمایید.

هر جعبه را بصورت واضح و براساس اینکه از کدام اتاق جمع آوری شده اند برچسب گذاری کنید.با این روش پس از پروسه باربری و در زمان خالی کردن اثاث، کاملا میدانید هر جعبه را باید در کدام اتاق قرار دهید اتاق خواب آشپزخانه و ..

5- از لوازم با ارزش خود محافظت کنید

مطمئنا نمی خواهید بدلیل پیدا نکردن برخی از لوازم باارزش خود بعد از اسباب کشی دچار استرس و نگرانی شوید.معمولا استرس های ناشی از نیافتن چیزهای باارزشی مانند حلقه ازدواج، پاسپورت، سندهای املاک و .. بیشتر از دیگر جنبه های روند اثاث کشی شما را تحت تاثیر قرار داده و مضطرب خواهد نمود.

لوازم با ارزش خود را در یک محل امن قرار دهید.برای این منظور می توانید از کیف های کمری که به دور کمر قفل می شوند و فضای نسبتا خوبی نیز دارند استفاده کنید، می توانید داخل کیف دستی خود آنها را جای دهید یا حتی به صندوق امانات بانک بسپارید.

6- برای خود محدوده زمانی و ضرب العجل تعیین کنید

هیچ چیز بیشتر از این استرس آور نیست که بدانید باید راس ساعت 8 صبح اثاث کشی را آغار کنید و ساعت 12 ظهر نیز حتما آپارتمان قبلی را تحویل دهید.

می توانید با ایجاد یک محدوده زمانی برای خود از چنین اضطرابی دوری کنید.ممکن است به این معنی باشد که مجبور شوید برای دو هفته یا یک ماه اجاره اضافی بپردازید اما اینکار باعث می شود از زمان، بهترین استفاده را نمایید و تا حد زیادی از استرس ناشی از جابجایی و اثاث کشی خود بکاهید

7- کارهای اثاث کشی را به دیگران واگذار کنید.

در نهایت بهترین کار برای کاهش استرس این است که همه یا بخشی از فرایند اثاث کشی را به افراد یا یک شرکت بیرونی محول کنید. می توانید از یک شرکت باربری در تهران که دارای شعبه در مناطق مختلف غرب و شرق و شمال تهران است برای این منظور استفاده کنید و از خدمات متنوع آنان استفاده نمایید.

شرکت های باربری حرفه ای مانند باربری و اتوبار تیک بار بدلیل داشتن تجربه بیشتر و استفاده از وسایل مناسب و ابزار مناسب روند اثاث کشی شما را بسیار سریع تر و بی دردسرتر به انجام خواهند رساند.ضمن اینکه می توانید با استفاده از خدمات باربری VIP و ویژه ، کلیه مراحل اسباب کشی از قبیل: بسته بندی ، حمل اثاثیه به مقصد جدید ( تهران یا شهرستان) ، خالی کردن جعبه ها و چیدن لوازم در محل جدید را به شرکت اتوبار و باربری بسپارید و کاملا نگرانی ها را برطرف و ورود به مکان جدید را از فرایندی استرس زا به فرایندی هیجان انگیز و لذت بخش تبدیل نمایید.

حمل بار به شهرستان
باربری الهیه تهران


  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز