گروه رژیم درمانی

آیا قارچ می‌تواند واقعاً کمکی به کاهش وزن بکند؟

قارچ علاوه بر دارا بودن بسیاری از مواد مغذی، فیبر و پروتئین، می‌تواند فوایدی هم برای کاهش وزن داشته باشد، اما تحقیقات برای روشن کردن این ارتباط همچنان ادامه دارد.

رژیم قارچ؟

استدلال رژیم قارچ یا همان M-Plan، این است که شما با خوردن وعده‌ای که قارچ زیادی دارد به دلیل محتوای فیبری بالا، احساس سیری خواهید کرد و همچنین قارچ می‌تواند جای غذاهای پرکالری را بگیرد. بنابراین نتیجه این است که رژیمی دارید که کم کالری است. گاهی رژیم قارچ ادعا می‌کند شما با خوردن قارچ زیاد می‌توانید کاهش وزن و چربی سوزی در نواحی خاصی از بدن را تضمین کنید. اما یادتان باشد خوردن قارچ نمی تواند هیچ بخش خاصی از بدن را هدف بگیرد؛ یعنی هیچ ماده غذایی نمی‌تواند چنین مهارتی داشته باشد!

 

احتیاط کنید!

پیش از مصرف مکمل‌های عصاره قارچ، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید، مخصوصاً اگر تحت درمان با داروهای خاصی هستید. مصرف هر نوع مکملی می‌تواند با دارو تداخلاتی داشته باشد.

 

قارچ را به شیوه‌های متنوع مصرف کنید

قارچ‌ها، در اندازه، بافت و شکل بسیار متنوع و گوناگون هستند. شما می‌توانید قارچ‌های بزرگ‌تر را کباب کنید و در ساندویچتان از آن‌ها استفاده نمایید، می‌توانید به جای گوشت در انواع خوراک‌ها آن را به کار ببرید و یا همراه با سایر سبزیجات میل کنید.

 

از قارچ‌های کوچک‌تر هم می‌توانید در غذاهایی چون املت، پیتزا و یا حتی به صورت خرد شده روی سالاد استفاده کنید. سعی کنید راه‌هایی پیدا کنید تا مصرف قارچ در تغذیه‌تان را بالا ببرید.

  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز