گروه تغذیه

خواص شگفت انگیز کرفس

کرفس برای جلوگیری از سرطان، تسکین درد، کاهش وزن، کاهش ناراحتی‌های سندرم پیش از قاعدگی، دفع پشه، و کاهش فشار خون بسیار مفید است.

کرفس از جمله سبزی‌هایی است که مملو از آب و سرشار از مواد مغذی، ویتامین‌ها، و مواد معدنی است که به تنهایی می‌تواند رقیبی سرسخت برای نوشیدنی‌های ورزشی و انرژی‌زایی باشد که در بازار به فروش می‌رسند.

قابلیت کرفس‌ در بازیابی انرژی بدن بعد از فعالیت‌های شدید، مستقیما ناشی از وجود مقدار زیاد آهن، روی، منیزیوم، پتاسیم، کلسیم، و ویتامین‌های A، C، E، K، B۱۲ و غیره است. به علاوه، این ویتامین‌ها و مواد معدنیِ قوی مستقیما باعث ایجاد محیطی مناسب برای ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده می‌شوند.

آدم‌هایی که از بیماری‌ّهای مفصلی نظیر نقرس یا رماتیسم مفصلی رنج می‌برند، می‌توانند با افزودن کرفس به رژیم غذایی‌شان از تاثیر فوق‌العاده‌ی این سبزی ارزشمند بر بیماری‌شان بهره‌مند شوند

ثابت شده است کرفس دارای قابلیتی چشمگیر است که می‌تواند تورم و التهاب را کاهش دهد و باعث تحریک رشد بافت‌های نواحی ملتهب بدن شود.

کومارین ترکیبی موثر است که می‌تواند مواد سرطان‌زا را از مواد دیگر جدا کند و رادیکال‌های آزاد و جهش‌های سلولی خطرناک را در بدن که باعث پیشرفت سرطان می‌شوند، از بین ببرد. هم‌چنین این عوامل ضدسرطان با کمک ویتامین C دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و با بیماری‌ها و ناراحتی‌های مختلف، از سرماخوردگی معمولی گرفته تا بیماری‌های قلبی و عروقی مبارزه می‌‌کنند.

تخم، ریشه، ساقه، و برگ کرفس دارای خواصی است که به جلوگیری از دیابت، عفونت مجاری ادراری، بیماری‌های کبد، آسم، خستگی مفرط، بیماری سل، ناراحتی‌های دندان، چاقی، بیماری‌های مربوط به کیسه‌ی صفرا، میگرن، و غیره کمک می‌کند.

کرفس حاوی آندروسترون و آندروسترول است که می‌توانند قوه‌ی مردانگی را تقویت کنند.

کرفس هم‌چنین سرشار از مواد مغذی است که سلامت پروستات و باروری را برای مردان به ارمغان می‌آورد.

کرفس حاوی مقادیری زیاد از فیبر و آب است که از طریق نرم کردن و از بین بردن مدفوع متراکم به دستگاه گوارش کمک می‌کند.

علی‌رغم فواید و خواص فراوان کرفس، مصرف زیاد این سبزی برای زنان باردار و شیرده توصیه نمی‌شود. گفته می‌شود مصرف زیاد تخم و روغن کرفس‌ باعث ایجاد انقباضات زودرس می‌شود و ممکن است به سقط جنین منجر شود.

بسیاری از آدم‌ها با مصرف روزانه‌ی کرفس‌ در یک هفته، در بهبود سلامت عمومی و کاهش وزن بدن‌شان به موفقیتی چشمگیر رسیده‌اند.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز