گروه بانوان

مقایسه زایمان طبیعی و سزارین


🔺👈درد و ناراحتی بخشی از زایمان است دردی است که بیشتر زنان از آن وحشت دارند. درد زایمان ناشی از انقباضات رحم است و باعث تسهیل زایمان می شود.

 این درد تنها چند ساعت به طول می‌انجامد و با گذشت 24 ساعت پس از زایمان مادر می‌تواند به وضعیت عادی خود بازگردد.

 

🔺👈این در حالیست که در روش سزارین هرچند ممکن است مادر هنگام زایمان دردی نداشته باشد، اما پس از زایمان مدت طولانی و گاه تا هفته‌ها مادر درد را تجربه خواهد کرد و این درد موجب می‌شود تا مادر نتواند تحرک زیادی داشته باشد و این کم تحرکی خطر ایجاد لخته در عروق پا را به دنبال دارد.

  ایجاد این لخته با عوارضی همراه است و حتی در برخی موارد این لخته می‌تواند وارد گردش خون شده و از آنجا به عروق قلب و راه‌های تنفسی رفته و ایجاد سکته کند.

 

🔺👈انقباضات زایمان در روش طبیعی موجب ترشح هورمون شیردهی شده و شیردهی راحت انجام می‌شود.

 

🔺👈در حالی که در روش سزارین از آنجا که این انقباضات وجود ندارد، شیردهی با تاخیر انجام شده و از آنجا که شیر روان نیست امکان ایجاد زخم و اگزما در سینه مادر وجود دارد.

 مادر در روش سزارین بین یک تا دو لیتر خون از دست می‌دهد و اگر کنترل خونریزی دشوار باشد در برخی موارد به ناچار باید رحم را برداشت.

 از آنجا که در روش سرازین حفره شکم باز می‌شود، احتمال ورود میکروب و آلودگی به این قسمت و ایجاد عفونت بسیار محتمل است که این عفونت‌ها خود می‌توانند عوارض بسیاری داشته باشند.

 

🔺👈از آنجا که در روش زایمان طبیعی شیردهی به سرعت آغاز می‌شود، قطعا رابطه بهتری میان مادر و نوزاد شکل می‌گیرد. در مقابل در روش سزارین به دلیل ترشح نشدن هورمون انقباضات رحمی احتمال ایجاد افسردگی در مادران بیشتر بوده و رابطه مناسبی میان مادر و نوزاد شکل نمی‌گیرد.

 

🔺👈از آنجا که در زایمان  سزارین،  برش بر روی رحم انجام شده این امکان وجود دارد که در حاملگی‌های دوم و سوم مثانه مادر آسیب دید شده و چسبندگی شکم در مادران ایجاد شود.

 

🔺👈همین امر می‌تواند موارد بارداری را محدود کرده و اگر مادران در دفعات اول نوزاد خود را از دست دهند، بارداری‌های بعدی که باید سزارین انجام شود برای آنها با خطرات بیشتری همراه خواهد بود.

 

🔺👈در برخی موارد از جمله عدم تناسب اندازه نوزاد با کانال زایمانی برای حفظ جان نوزاد و مادر راهی به غیر از انجام سزارین نیست که تشخیص اینگونه موارد تنها بر عهده پزشک متخصص است. ومادر نباید در این باره نظر خود را به پزشک تحمیل کند.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز