گروه دانستنیهای جنسی

علل ایجاد بیماری سوزاک

نوع خاصی از باکتری ها منجر به بروز بیماری مقاربتی سوزاک می شوند. سوزاک یک بیماری عفونی قابل انتقال از راه تماس جنسی است. این بدان معناست که می تواند از طریق رابطه جنسی از یک شریک جنسی به طرف مقابل منتقل شود. (عفونت می تواند به واژن، آلت تناسلی مردانه، دهان و مقعد منتقل شود.)

زنان باردار می توانند در هنگام زایمان، بیماری را به نوزاد خود منتقل کنند.

 

علائم سوزاک چه چیزهایی هستند؟

سوزاک در بسیاری از موارد علائم خاصی را ایجاد نمی کند به همین خاطر بسیاری از افراد مبتلا بدون آگاهی از بیماری خود، آن را به شریک جنسیشان منتقل می کنند.

 

علائم بیماری سوزاک در صورت وجود عبارتند از:

درد هنگام ادرار کردن ترشحات غیر طبیعی از الت مردانه یا مهبل

 عفونت سوزاک در گلو نیز معمولا علائم خاصی را ایجاد نمی کند. 

معمولا علائم سوزاک در مردان راحت تر از زنان تشخیص داده می شود. اما برخی از مردان علائم بسیار خفیفی را از خود نشان می دهند و یا اصلا با علائم خاصی مواجه نمی شوند.

 

علائم اولیه ممکن است به قدری خفیف باشند که با عفونت مثانه و یا عفونت واژن اشتباه گرفته شوند. هنگامی که یک عفونت سوزاک درمان نشده به طرف لگن (در زنان) حرکت می کند، علائم می توانند شامل درد در پایین شکم، درد در هنگام رابطه جنسی، خونریزی از واژن و یا تب باشد.

 

معمولا از زمانی که فرد مبتلا در معرض عفونت قرار می گیرد تا زمان بروز علائم 2 تا 5 روز طول می کشد. اما ممکن است در برخی موارد این بازه زمانی تا 30 روز نیز طول بکشد.

 

حتی اگر شما هیچ نشانه ای از بیماری سوزاک نداشته باشید (سوزاک بدون علائم و یا قبل از بروز علائم) باز هم می توانید باعث انتقال این بیماری به دیگران شوید و تا زمانی که به صورت کامل درمان نشده اید احتمال انتقال بیماری توسط شما وجود دارد.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز