گروه روانپزشکی

شخصیت‌شناسی از روی فرم بینی

 

صورت انسان‌ها می‌تواند بخشی از شخصیت و خلق و خوی آنها را فاش کند. شاید کمتر کسی بتواند در شکل چشم‌هایش تغییری ایجاد کند اما بینی عضوی است که عمل زیبایی آن بسیار رایج است.

با این حال ۸ فرم بینی وجود دارد که شخصیت افراد را از روی آن می‌توان تا حدی تشخیص داد. اگر مطمئن هستید طرف مقابلتان بینی‌اش را عمل نکرده با نگاهی به شکل بینی‌ او می‌توانید به بخشی از شخصیتش پی ببرید:

 

۱- بینی مقعر

این نوع بینی بسیار زیباست. نوک بینی مقعر و کمی سربالاست. فردی که چنین بینی دارد بسیار مهربان و کمک دست دیگران است. این افراد کمی زودرنج هستند و بد نیست در ارتباط با آنها مراقب رفتارتان باشید. مرلین مونرو و کیتی پری هر دو دماغ مقعر دارند.

 

۲- بینی استخوانی

بینی نازک با یک منحنی کوچک در وسط که بیشتر انسان را به یاد منقار پرنده می‌اندازد. افراد دارای این نوع بینی اغلب افرادی مصمم با اعتقادات قوی هستند که آماده‌اند تا هر چیزی را فدای ایمان خود کنند. هرگز برای رسیدن به اهدافشان از اقدامی دریغ نمی‌کنند. به نظرات دیگران اهمیت نمی‌دهند. جان لنون یک مثال خیلی خوب از فردی با این نوع بینی و شخصیت است!

 

۳- بینی یونانی یا صاف

این نوع بینی هم بسیار زیباست. بینی یونانی بینی نوک تیز و صاف با پره‌های کشیده و تنگ است. افراد دارای این فرم بینی وفادار‌های بی‌چون و چرا هستند. در عین حال کمی خجالتی هستند و نمی‌توانند احساسات خود را بیان کنند. شان پن نمونه خوبی از این فرم بینی را دارد.

 

۴- بینی محدب یا رومانی

وسط بینی محدب حالت منحنی شکلی وجود دارد. افرادی که چنین بینی‌ای دارند رهبر متولد شده‌اند. افرادی کاری هستند و وقت زیادی را برای رسیدن به اهدافشان صرف می‌کنند. این گروه افراد بسیار منظم هستند. لینکون بینی محدب داشت.

 

۵- بینی حبشه‌ای

بینی حبشه‌ای بینی بلند با انتهای پهن است. افراد دارنده این نوع بینی افرادی زرنگ و کنجکاو هستند که به سادگی برای مشکلاتشان راه‌حلی می‌یابند. مثبت‌اندیش با افکاری باز هستند و اطرافیان را مجذوب خود می‌کنند. باراک اوباما مثال خوبی برای فردی با این نوع بینی است.

 

۶- بینی صاف

این نوع از بینی میان آسیایی‌ها و آفریقایی‌ بسیار شایع است. بینی کوتاه با نوک گرد و خطی رویی صاف! افراد دارنده این بینی شخصیت قوی و جذابی دارند. صبور هستند اما نباید از شکیبایی آنها سوءاستفاده کرد. خشم آنها واقعا چشم‌گیر است. صورت‌هایی با این نوع بینی لبخندشان بسیار زیباست.

 

 

۷- بینی سربالا

بینی سربالا کوتاه با نوکی نه گرد نه تیز و کمی به سمت بالاست. اما واتسون نمونه جالبی برای این نوع بینی است.

از نظر شخصیتی افراد دارنده بینی سربالا افرادی روشن و صریح هستند که از بیراهه و میان‌بر خوششان نمی‌آید. واکنش‌ها و عکس‌العمل‌های آنها سخت است با این حال افراد موفقی هستند.

 

۸- بینی پیچ‌دار

این نوع بینی گاه ژنتیکی و گاه در اثر ضربه به وجود می‌آید. اون ویلسون بینی پیچ‌دار دارد و به گفته خودش داشتن این بینی مایه شرمساری‌اش نبوده است. افراد با این نوع بینی معمولا شخصیت هم‌جوشی دارند. دوستان خوب و خوش‌مشربی هستند.

 

 

با این وجود تنها از روی بینی نباید در مورد شخصیت آدمها قضاوت کرد. شخصیت‌های آدم‌ها پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز