گروه روانپزشکی

تغییر رفتار طبیعی زن و شوهر در سال اول زندگی

 

گاهی وقتها بعد از ازدواج متوجه می شوید که اوضاع آنگونه که فکر میکردید و پیش بینی میکردید  نیست، و ممکن است با چالش هایی روبرو شوید حتما درباره انتظاراتی که از همسرتان دارید با او صحبت کنید و البته هر دو نفرتان هم تفریحات و سرگرمی های منحصر به فردی برای خودتان داشته باشید و گاهی اوقات اجازه دهید طرف مقابل وقتش را با دوستانش بگذراند.

 

چرا آن قدر که فکر می کردم خوب نیستی؟

آن ویژگی همسرتان که در اولین دیدار به آهن ربایی برای جذب شما به او تبدیل شده، معمولا جزو اولین خصوصیات اخلاقی اوست که در سال اول ازدواج برای تان آزاردهنده می شود. علتش هم این است که ما معمولا جذب آن خصوصیت یا ویژگی طرف مقابل مان می شویم که خودمان آن ویژگی را نداریم. این مسئله خیلی هم طبیعی است و در واقع یکی از مراحلی است که باید برای تطبیق دادن خودتان با هم طی کنید.پس سعی کنید به جای نشان دادن واکنش منفی تلاش خود را بکنید تا با همسرتان همراه شوید و کم کم می بینید علاقه تان به این ویژگی خاص از همسرتان سرجای خودش بر می گردد.

 

چرا همیشه طرف من را نمی گیری؟

یکی از مسائلی که زوج های جوان در سال اول ازدواج خود با آن رو به رو می شوند و واقعاً نمی دانند چه واکنشی باید نسبت به آن نشان دهند، توقع طرف مقابل از آن هاست تا در همه مسائل خانوادگی طرف همسرشان را بگیرند و از او دفاع کنند. خوب است این طور وقت ها درباره مسائل خانوادگی با هم صحبت کنید و به این نتیجه برسید که چطور می توانید این موقعیت ها را بدون دشمن تراشی مدیریت کنید.

 

چرا علاقه ات هر روز کمتر می شود؟

خیلی از نوعروس ها می گویند چه اتفاقی افتاده که شوهرشان دیگر شور و حرارت دوران عقد را ندارد! خیلی ها به اشتباه شروع به سرزنش کردن خودشان می کنند و مدام دنبال یافتن عیب و ایرادی در خودشان می گردند که باعث کمتر شدن ابراز علاقه های شوهرشان شده است، اما آیا این فکرها واقعیت دارد؟ این مسئله تا حدی طبیعی است.

چرا این قدر اختلاف نظر داریم؟

دختر و پسری که با هم ازدواج می کنند، لزوماً در همه زمینه ها، با هم اتفاق نظر ندارند و اگر برای یافتن زمینه های مشترک بیش از حد تلاش کنند، فقط خودشان را خسته می کنند. یادتان باشد ازدواج شما لزوما بر پایه علاقه مندی های مشترک بنا نشده است؛ بنابراین به جای اختلاف نظرها، بیشتر به نکاتی توجه کنید که در آن ها با همسرتان اتفاق نظر دارید. فراموش نکنید هیچ فردی کامل نیست و مناسب بودن همسرتان موضوعی نسبی است و شما نباید توقع داشته باشید تفاهمی کامل با هم داشته باشید یا از تمام حرکات و افکار همسرتان راضی باشید. گاهی درباره موضوعاتی پیش پا افتاده باید کوتاه بیایید.

 

چرا مشکلات مان را به خانواده ات گفتی؟

بعد از ازدواج، همسرتان مهم ترین شخص در زندگی و مهم ترین دغدغه ذهنی تان است. شما باید کمی مرزهایتان را با خانواده، دوستان و همکارانتان پر رنگ کنید تا در آن میان یک سرزمین با مرزهای مشخص برای خودتان و همسرتان داشته باشید و برای تحکیم ارتباط و استقلال تان تلاش کنید. از این به بعد باید در مراحل زندگی با هم باشید و خوشی های مشترکی را تجربه کنید و در سختی ها کنار هم باشید. یکی دیگر از جنبه های وفاداری این است که با دیگران درباره کمبودها و مشکلات و بدی های همسرتان صحبت نکنید. اگر در زندگی مشترکتان دچار مشکلی شدید درباره آن، تنها با همسرتان صحبت کنید نه با دوستان یا خانواده تان.

 

چرا طبق نظر من عمل نمی کنی؟

در زندگی مشترک نباید احساسات تان را پنهان کنید و بدتر از آن، توقع داشته باشید که همسرتان بدون دانستن نظر شما، ذهن خوانی کند و مطابق تمایلات شما رفتار کند. یاد بگیرید چگونه به بهترین وجه به همسرتان بفهمانید که در یک لحظه حوصله ادامه بحث را ندارید یا موضوعی برای شما جالب نیست. ابراز احساسات کنید و گاهی از او تشکر یا معذرت خواهی کنید. سعی کنید مکالمات تان تا آن جا که ممکن است پر از شوق و مثبت اندیشی باشد.

 

چرا مدام از من انتقاد می کنی؟

سخنان حمایتی شیرین تر از انتقاد است بنابراین سعی کنید انتقاد را با محبت و یادآوری نقاط مثبت طرف مقابل همراه کنید. باید تلاش کنید هر چند اندک زندگی روزمره همسرتان را ساده و شیرین تر کنید. در طول روز، زمانی هر چند کوتاه را برای توجه به هم و گفت وگو باهم در نظر بگیرید. با این کار احساس بهتری نسبت به هم خواهید داشت. سعی کنید هر وقت برایتان ممکن است در کارها به هم کمک کنید. گاهی شما ظرف ها را جمع کنید یا حمام را بشویید. هیچ گاه منتظر نباشید کاری را که به طور مشخص وظیفه هیچکدام تان نیست همسرتان انجام دهد و سعی کنید پیش دستی کنید.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز