گروه روانپزشکی

مسائلی که خانم ها نباید به روی همسرانشان بیاورند

همیشه روزهای ابتدایی شروع زندگی مشترک حرارتی را بین زن و شوهر ایجاد می کند که حتی عیب و نقص ها نیز نمی تواند مانع از این ارتباط مثبت و فضای عاشقانه شود. اما پس از مدتی با فروکش کردن شور و حرارت اولیه در برخی زوج ها شاهد حساسیت بیش از حد یکی از زوجین به خصوص خانم ها هستیم، در واقع آنها پس از ازدواج در مورد خصوصیات ظاهری و رفتاری همسرشان حساس می شوند اما در روابط زناشویی مسائلی وجود دارد که یک زن نباید آن ها را مطرح کند تا دلخوری پیش نیاید.
زوجین می توانند در مورد مدل مو، نوع لباس پوشیدن و حتی اضافه وزن همسر خود اظهار نظر کنند اما بدانند نباید آنها را با دیگران مقایسه کنند تا سرخورده نشوند.
خانم ها باید بدانند که در رابطه با همسر خود سه حق انتخاب بیشتر ندارند، می توانند تمام عمر خود را به نق زدن و گله و شکایت از او بگذرانند، او را برای همیشه کنار بگذارند یا تصمیم بگیرند تا آنجا که در توان دارند، در مورد روانشناسی شوهرشان بیاموزند و ارتباط عاشقانه‌ای را تجربه نمایند.
هر گلی یک بویی دارد!حمید فرج الهی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در مورد نکاتی که خانم ها نباید به روی همسرشان بیاورند، اظهار کرد: نباید توقع داشته باشید، از همکار شوهرتان تعریف و تمجید کنید ولی او ناراحت نشود و اگر می‌خواهید همواره در قلب همسرتان جای داشته باشید، هیچ‌گاه بیش‌از حد از مردی پیش او تعریف نکنید.
وی با بیان اینکه تقریبا همه مردها از مقایسه با مرد دیگری متنفرند، اذعان کرد: مردان دوست دارند همواره برای شما مهم‌ترین و توانمندترین فرد باشند و وقتی که متوجه شوند مرد دیگری از آن‌ها قدرتمندتر است، همه‌چیز در ذهنشان به هم می‌ریزد.
این روانشناس تصریح کرد: گاهی دیده می شود بعضی از مردها حسادتشان را نسبت به مردی دیگر پنهان می‌کنند، آن‌وقت دچار خشمی درونی می‌شوند که عواقب بسیار منفی برای زندگی زوجین خواهد داشت.
رگ خواب شوهرتان را بدست آوریدوی با اشاره به اینکه خانه محل آسایش و آرامش است، تاکید کرد: اگر همیشه خطاهای شوهرتان را به او یادآوری نمایید، عاقبت می‌گریزد و به ‌جایی دیگر پناه می‌برد و خانم های موفق در ارتباط با همسر، رگ خواب شوهرشان را به دست می آورند که آن وقت بسیاری از مشکلات و لجبازی های همسرشان فروکش می کند.
این دکترای روانشناسی با تاکید بر اینکه تنها برخی از مسائل زندگی ارزش بحث کردن را دارند، بیان داشت: اگر شما همواره بر سر مسائل ناچیز با شوهرتان جرو بحث کنید، در صورت بروز مسائل جدی و مهم دیگر به شما گوش نمی دهد.
وی تصریح کرد: فرصت سوزی نکنید و بدانید که ممکن است در مورد برخی مسائل هیچ‌گاه نظر یکسانی نداشته باشید و در واقع هیچ زوجی در مورد همه مسائل دیدگاهی یکسان ندارند.
داستان غار تنهایی مردها چیست؟فرج الهی با بیان اینکه اغلب خانم‌ها از سکوت همسرشان در خانه نگران شده و به فکر فرو می روند، اظهار کرد: این افراد سکوت را به ناراحتی شوهرشان و به خود نسبت می‌دهند و تصور می کنند که دیگر شوهرشان وی را دوست ندارد یا از نظر شغلی برای او مشکل مهمی به وجود آمده است.
وی عنوان کرد: با اینکه این حق همه خانم‌هاست که از مسائل زندگی شوهر خود مطلع باشند، اما باید توجه کنند که بیشتر مردها هیچ علاقه ای ندارند دغدغه های خود را با همسرشان مطرح کنند.
چاره کار چیست؟ این روانشناس با بیان اینکه بهترین کار این است که به شوهرتان فرصت دهید تا در غار تنهایی خویش تنها بماند، افزود: مردها، برخلاف خانم ها که دوست دارند مشکلات خود را از طریق حرف زدن و درددل کردن با دیگران حل کنند، مایلند مشکلات خود را در تنهایی و در سکوت حل کنند، پس خانه ای پر از آرامش برای همسرتان مهیا کنید تا او در کمال آسایش به راه حل مناسب دست پیدا کند.
راز وقت‌شناسی خانم‌های خوشبخت چیست؟وی با اعلام اینکه در اغلب موارد حرف‌هایی که خانم‌ها به همسرشان می‌زنند درست و منطقی است، تصریح کرد: این صحبت ها معمولاً در هنگام تماشای فوتبال، زمانی که شوهر با دقت در حال تماشای اخبار است یا زمانی که به خاطر خستگی یا کم خوابی کم حوصله است مطرح می شوند که به هیچ وجه زمان مناسبی برای درد دل کردن نیست.
فرج الهی تاکید کرد: زمانی که شوهرتان به دلیل فشار شغلی و استرس رنج می‌برد، سعی نکنید از نظر عاطفی به او نزدیک شوید ودر این صورت فقط وی را خشمگین‌تر کرده و از خود دور می‌کنید.
هرگز به شوهر خود نگویید که تو داری وظیفه ات را انجام می دهی!این دکترای روانشناسی با اشاره به نقش خانم ها در تامین هزینه های اقتصادی خانه گفت: مدت زمان زیادی است که دیگر مردها بار خانه را یک‌تنه به دوش نمی‌کشند و در بسیاری از موارد اگر هم بخواهند توانایی برآورده کردن هزینه ها و نیازهای زندگی را به تنهایی ندارند.
وی اظهار کرد: بیشتر مردهای امروزی علاقه مند هستند همسرشان همپای‌ آن‌ها تلاش کند و آنها علاقه ندارند به تنهایی فکر، اقدام و رشد کنند.
فرج الهی افزود: وقتی مردی متوجه می‌شود که همسرش در کاهش مشکلات زندگی سهیم بوده، احساس علاقه بسیار بیشتری به همسر خود می کند و تجربه نشان داده انگیزه همسران بیش از پیش می شود.
افسانه دروغین تغییر دادن شوهرتان را فراموش کنیدوی با تاکید بر اینکه همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید، ابراز کرد: به وی اجازه دهید تا متوجه شود که شما به دنبال تغییر دادن او نیستید و هنگامی که شوهرتان به شما محبت می‌کند، وی را بیش از اندازه لوس ندانید زیرا او به شیوه خود ابراز محبت می‌کند.
این دکترای روانشناسی تصریح کرد: به وی فرصت داده تا خودش باشد و اگر در این صورت به شوهرتان عشق بورزید، وی نیز به همین روش به شما ابراز علاقه می کند و با پذیرش اینکه شما و همسرتان یک نفر محسوب نمی شوید بنابراین نگاه وی به جهان همیشه همانند شما نیست.
وی تاکید کرد: این تفاوت‌ها رابطه‌ زناشویی را غنی‌تر و جذاب تر می‌سازد و اگر تفاوت ها بسیار زیاد نباشد، ایجاد جذابیت نمی کند پس واقع‌بین باشید و از همسر خود انتظار موافقت و تحسین تمامی طرح‌ها و ایده‌ها و افکار خودتان را نداشته باشید.
چشم‌های کاملاً باز و چشم‌های نیمه بسته داشته باشیدفرج الهی در خصوص این جمله که "قبل از ازدواج چشم‌های خود را کاملاً باز نگهدارید و پس از ازدواج نیمه بسته"، بیان کرد: این جمله به این معنی است که هنگام انتخاب همسر کاملاً دقت کنید و با چشم‌هایی باز انتخاب کنید و پس از ازدواج هم در زندگی زناشویی چشم‌پوشی و گذشت داشته باشید.
وی افزود: اگر می‌خواهید که شوهرتان اشتباهات شمارا قبول کند، شما هم باید اشکالات همسرتان را بپذیرید و در مواقع عذرخواهی او را ببخشید.
با این صحبت ها باید به خاطر داشته باشیم که انتخاب صحیح قبل از ازدواج به داشتن یک زندگی مشترک با نشاط و به دور از بحث کمک می کند و همسران مکمل یکدیگر هستند که نباید از یکدیگر توقع های غیر معقول داشته باشند.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز