گروه روانپزشکی

8 نشانه برای اینکه شما باهوش هستید!

چندی پیش موضوعی در میان کاربران شبکه اجتماعی "کورا" (Quora) با طرح این سوال مطرح شد: «ویژگی های مشترک بین افراد باهوش کدامند؟»تعدادی از کاربران بر اساس تجارب شخصی خود و عده‌ای دیگر بر اساس تجارب تحصیلی به سوال بالا پاسخ دادند.
محققان در مورد 8 ویژگی مطرح شده از سوی کاربران اتفاق نظر داشته و برای آن‌ها مبنای نظری ارائه کرده‌‌اند.
عقیده بر آن است، افراد دارای هوش استثنایی از ویژگی‌های مشترک زیر برخوردارند:
1.توانایی تطبیق‌پذیری در آنان قابل ملاحظه استبسیاری از کاربران به این نکته اشاره کردند که افراد باهوش از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار بوده و در شرایط مختلف می‌توانند شرایط را به نفع خودشان تمام کنند.
روانشناسان ضمن پذیرش این نقطه نظر می‌گویند: افراد باهوش برای تغییر رفتارهای خود به منظور مقابله با چالش‌های محیطی به هوش خود متوسل می‌شوند.
2.هرچه بیشتر در زندگی به جلو پیش می‌روند، بیشتر متوجه می‌شوند که مسائل بسیاری را هنوز نتوانسته‌اند کشف کنند.
افراد باهوش "می‌توانند" اعتراف کنند که نسبت به موضوع خاصی شناخت کافی ندارند. یکی از صاحب نظران در این خصوص می‌گوید: «گفتن جمله "نمی‌دانم" خود مستلزم شهامتی است که تنها در افراد باهوش دیده می‌شود. درست است که این افراد ممکن است به موضوعی اشراف نداشته باشند، اما در هر صورت آن را یاد می‌گیرند».
3.حس کنجکاوی در آنان سیری‌ناپذیر استگفته می‌شود آلبرت انیشتین در جمله‌ای تاریخی گفت: «من استعداد خاصی ندارم و شاید بتوان گفت تفاوتم با بسیاری از افراد در حس کنجکاوی و علاقه‌مندی‌ام به مسائل است».
مطالعه‌ای در سال 2016 نشان داد که بین هوش بچه‌ها و آمادگی برای کسب تجارب نوعی ارتباط معنادار وجود دارد، که در نهایت منجر به حس کنجکاوی (یا بهتر است بگوییم "هوشمندی") در افراد بزرگسال می‌شود.
4.دید وسیعی نسبت به مسائل دارندیک فرد باهوش خود را در معرض ایده‌ها و فرصت‌های جدید قرار می‌دهد. به عقیده یکی از اندیشمندان افراد باهوش برای شنیدن و پذیرش نظرات و ایده‌های دیگران تمایل نشان می‌دهند و همواره از راه‌حل‌های جایگزین استقبال می‌کنند.
5.افراد باهوش در خلوت خود سیر می‌کنندافراد به شدت باهوش عمیقاً فردگرا و درون‌گرا هستند. این اشخاص از خلوتشان لذت می‌برند.
6.از مدیریت فردی بالایی برخوردارندافراد دارای هوش استثنایی از طریق برنامه ریزی، شفاف‌سازی اهداف، بررسی استراتژی‌های جایگزین و مقایسه نتایج آن‌ها از پس چالش‌های پیش‌رو بر می‌آیند.
محققان ارتباطی بین کنترل فردی و هوش پیدا کرده و معتقدند که هنگام اعمال مکانیسم‌های کنترل فردی، قسمتی از قشر مغز فعالیت بیشتری از خود نشان می‌دهد.
7.بسیار بامزه‌انددانشمندان با این نظر کاربران موافقند که افراد باهوش بسیار شوخ‌طبع هستند. در تحقیقات انجام شده، افراد طنزپرداز نمره بالاتری در تست‌های "هوش لفظی" کسب کرده‌اند.
8.احساسات در افراد باهوش موج می‌زندافراد باهوش از زاویه دید دیگران به قضایا نگاه کرده و می‌توانند احساس سایرین را درک کنند.برخی روانشناسان معتقدند همدلی و پاسخ به نیازها و احساسات دیگران و رفتار نوع‌دوستانه بخش مهمی از "هوش احساسی" محسوب می‌شود.
افراد دارای هوش احساسیِ بالا از معاشرت و مکالمه با مردم لذت می‌برند.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز