گروه کودکان

مهم ترین عامل در گذران اوقات فراغت کودکان خانواده است

فرشته کریمی زاده دانشجوی دکتری مشاوره ومشاور کودک و خانواده  درخصوص اوقات فراغت کودکان ونوجوانان گفت:مهم ترین نکته درباره ی اوقات فراغت کودکان ونوجوانان این است که آن ها را به زور به کلاس های آموزشی نفرستیم و آن ها را وادار به گذراندن جهشی یک پایه ی جدید نکنیم وبهتراست آن ها در اوقات فراغت خود به فعالیت هایی بپردازند که به آن علاقه دارند.
کریمی زاده افزود: برای مثال بگذاریم آن ها با همسالان خود بازی کنند وبه تخلیه ی هیجانات خود بپردازند چرا که تخلیه نشدن افراد در سنین کودکی ونوجوانی باعث ایجاد مشکلات روحی در دوران جوانی و بزرگسالی می شود. وی ادامه داد:کلاس های تابستانی باید مطابق علایق کودک ونوجوان باشد و فرستادن آن ها به کلاس های ورزشی وهنری مطابق با علایق کودک می تواند در تخلیه ی روانی کودک و نوجوان نقش بسزایی داشته باشد. کریمی درباره ی برنامه های تلویزیونی برای کودکان ونوجوانان گفت:برنامه های کودک ونوجوان تلویزیون برای آن ها مناسب است وتماشای آن ها برای کودکان ونوجوانان می تواند مفید و آموزنده باشداما تماشای زیاد تلویزیون نباید مانع فعالیت های بدنی و تخلیه ی هیجانات کودکان ونوجوانان شود . این مشاور خانواده ضمن تاکید بر تفریحات دسته جمعی همراه با خانواده و فامیل کودکان و نوجوانان اذعان کرد :باتوجه با این که امروزه بیشتر خانه ها کوچک و آپارتمانی هستند رفتن به طبیعت و فضاهای باز در بهتر شدن روحیه ی کودکان ونوجوانان بسیار موثر است. وی درباره ی بازی های کامپوتری اظهار کرد :کودکان ونوجوانان در طول روز نباید بیشتر از یک ساعت بازی کامپیوتری کنند چرا که بازی کردن زیاد با کامپوتر اثرات نامناسبی بر روح وروان کودکان و نوجوانان دارد و مانع از انجام فعالیت بدنی و ورزشی آنها می شود.
این مشاور خانواده همچنین نقش خانواده ها را در گذراندن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان بسیار موثر دانست ودر این خصوص توضیح داد:بازی کردن والدین با کودکان هم باعث تخلیه ی انرژی آن ها و هم باعث نظارت مستقیم آن ها روی کودکان ونوجوانان و جلوگیری ازرفتاری های پر خطر آن ها می شود.
  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز