گروه سرطان

پیشگیری از سرطان روده بزرگ

ناصر ابراهیمی دریانی فوق تخصص گوارش و کبد گفت : از عوامل مهم ابتلا به سرطان ، ر‍‍‍‍‍ژیم غذایی است ،استفاده از غذاهایی با چربی بالا به خصوص چربی حیوانی ارتباط مستقیم با بروز سرطان روده ی بزرگ دارد و همچنین قرار دادن سبزیجات ، میوه ها و خوراکی هایی با فیبر بالا در وعده های غذایی عامل مهمی در پیشگیری این نوع بیماری است.
دریانی ابراز داشت: افرادی که سن بالای پنجاه سال دارند بیشتر در معرض ابتلا به سرطان به سرطان روده ی بزرگ هستند و سالی یکبار باید تست غربالگری انجام شود تا در مراحل اولیه تشخیص و درمان شود.
این فوق تخصص گوارش اظهار داشت: وراثت نقش مهمی در ابتلا به انواع بیماری دارد ، اگر در خانواده تان علاوه بر این نوع بیماری، سابقه سرطان سینه و رحم هم وجود دارد ،باید تست های غربالگری بیشتر از سایر افراد انجام شود زیرا سرطان سینه و رحم ارتباط مستقیم با سرطان روده ی بزرگ دارند ،همچنین افراد چاق نسبت به کسان دیگر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان روده ی بزرگ هستند.
دریانی در خصوص علائم سرطان روده ی بزرگ ابراز داشت: از علائم سرطان می توان به درد شکمی ، مدفوع خونی ، اسهال و یبوست اشاره کرد که 25 درصد پلیپ ها با آزمایش خون مشخص می شود و در اکثر موارد باید آزمایش کامل غربالگری انجام شود.
وی در پایان عنوان کرد: کم خونی و کمبود آهن در افرد به خصوص در آقایان بالای 45 سال باید جدی گرفته شود و با مراجعه به پزشک علت کمبود آهن تشخیص داده شود.
  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز