گروه کودکان

خمیرهای بازی هم سرطان زا از آب درآمد

حسین رستگار رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو یکی از وظایف سازمان غذا و دارو را کنترل اسباب بازی و وسایل کودک خواند و گفت: از دندان گیر گرفته تا شیشه شیر وخمیر بازی به ویژه وسایلی که با چشم و دهان ارتباط نزدیک دارد، باید تحت نظر سازمان غذا و دارو باشد.
وی بیان کرد: طی دوره های مختلف نمونه هایی را برای آزمایش دریافت می کنیم تا مهمترین جز این خمیرها، یعنی رنگ آن ها را مورد بررسی قرار دهیم چراکه برخی از تولید کنندگان از رنگ های مصنوعی غیر مجاز استفاده می کنند.
رستگار اهمیت بررسی رنگ های به کاربرده شده در خمیر بازی را اینگونه توضیح داد: مصرف کنندگان این قبیل وسایل بازی، کودکانی هستند که به علت سنشان هیچ گونه موارد بهداشتی را رعایت نکرده و با همان دستی که خمیر بازی می کنند، غذا می خورند و چشمشان را نوازش می کنند.
رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو عنوان کرد: در تولیدات داخلی مشکلی وجود ندارد اما در خمیرهای بازی وارداتی بدون مجوز و قاچاق، که در بسیاری از فروشگاه های لوکس عرضه می شوند، از رنگ های غیرمجاز جذاب و شفاف استفاده می شود.
وی ادامه داد: این رنگ های غیرمجاز می توانند عواقبی از اسهال و استفراغ گرفته تا سرطان را به همراه داشته باشند. برخی از رنگ های غیرمجاز،مثل تارتارازین که ثابت شده مشکل زاست و در حجم بالا می تواند خطرات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
رستگار یادآور شد: رنگ ها بسته به ژن انسان ها تاثیراتی روی بدن افراد می گذارند، از همین رو برخی رنگ هایی که در خارج از کشور در مواد خوراکی و اسباب بازی ها به کاربرده می شود، می تواند اثرات مخربی روی بدن ما ایرانیان بگذارند.
  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز