گروه قلب و عروق

با این مواد غذایی بیماری قلبی عروقی را از خود دور کنید

پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی اظهار کرد: بسیاری از افراد تصور می کنند که کلسترول برای بدن مضر است در صورتی کلسترول خوب(HDL)، به عنوان پاک کننده کبد و کنترل کننده بیماری های قلبی در بدن محسوب می شود.
وی افزود: میزان مناسب کلسترول خوب با آزمایش خون قابل اندازه گیری است و میزان مناسب آن در آقایان باید بالاتر از 40 و در خانم ها بالاتر از 50 باشد و افزایش آن می تواند نقش موثری در از بین بردن بیماری های قلبی عروقی ایفا کند.
فرحبخش با بیان اینکه نسبت کلسترول خوب به بد ( LDL) مهم است، افزود: در صورتی که این نسبت زیر3 باشد، می توان آن را عدد قابل قبولی تلقی کرد در غیر این صورت فرد در معرض بیماری های قلبی عروقی قرار می گیرد.
وی در خصوص رابطه کلسترول خوب با فعالیت بدنی اضافه کرد: (HDL) بیش از اینکه با تغذیه در ارتباط باشد، رابطه تنگاتنگی با فعالیت بدنی دارد و در ورزشکاران و افرادی که فعالیت بدنی روزانه دارند به مراتب ببیشتر است.
این متخصص تغذیه با اشاره به مواد غذایی که می توانند میزان کلسترول خوب را افزایش می دهند، اذعان کرد: مصرف مواد غذایی چون روغن های ماهی، مغزها، ماهی های چرب، غذاهای دریایی و روغن زیتون کمک شایانی به این امر کرده و موجب کاهش بیماری هایی قلبی عروقی می شوند.
  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز