گروه کودکان

نقش موثر تغذیه در کودکان مبتلا به اوتیسم

محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه  گفت: اوتیسم، یک اختلال در رشد است که در سه سال اول زندگی ظاهر می گردد. این بیماری با تاثیر بر روی مغز کودک، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را مختل می کند.
وی ادامه داد:به نظر می رسد مساله ژنتیک عامل مهمی در بیماری اوتیسم باشد زیرا اختلالات کروموزومی و مشکلات عصبی در کودکان مبتلا به این بیماری مشاهده می شود.( برای مثال دوقلوها بیشتر دچار این بیماری می شوند تا یک برادر و خواهر.)
عزیزی افزود:دیگر علت های این بیماری ( که هنوز به اثبات نرسیده) شامل: رژیم غذایی ، تغییرات مجرای گوارشی ، مسمومیت با جیوه ، عدم استفاده از ویتامین ها و املاح و حساسیت به واکسن است. وی اظهار کرد: کودک مبتلا به اوتیسم ممکن است نیاز به اسیدهای چرب ضروری بیشتر، مواد مغذی آنتی اکسیدان مثل ویتامین‌های E، C، A و نیز سلنیوم، مکمل های غذایی مثل روی و کلسیم و رژیم غذایی عاری از جیوه داشته باشد.
عزیزی افزود:میوه‌ها و سبزی‌ها منبع خوب ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و آنزیمی که مسئول سم‌زدایی در بدن است و کودکان اوتیستیک فاقد آن هستند را دارا می باشند. این مواد غذایی بهتر است به صورت خام و تازه مصرف شوند (مانند سالاد و یا تکه‌های خرد شده میوه یا سبزی به عنوان میان‌وعده).
وی تاکید کرد:بهتر است قسمت اعظم غذای کودک را انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ تشکیل دهد.
وی تصریح کرد:آب به شکل معدنی و تصفیه شده برای جلوگیری از یبوست به مقدار زیاد توصیه می‌شود. همچنین آب همراه با لیمو و عسل بهترین نوشیدنی برای کودکتان است.
عزیزی تاکید کرد:سطوح خونی اسیدهای چرب امگا-3 در بچه‌های اوتیستیک پایین‌تر از دیگر کودکان است، اسیدهای چرب امگا-3 در ماهی و روغن آن یافت می‌شوند و ریسک بیماری‌های عصبی- روانی را در بزرگسالان کاهش می‌دهند
وی اذعان داشت:کودکان مبتلا به اوتیسم دچار یبوست و مشکلات گوارشی می شوند، رژیم غذایی بدون گلوتن و کازئین(مثل گندم)، ناراحتی‌های معدی روده‌ای را کاهش می‌دهد و باعث بهبود در گوارش و بهبود در رفتار و تمرکز کودک می‌شود، چرا که این کودکان غالباً دارای ناراحتی‌های گوارشی بوده و در اکثر موارد از مشکلاتی چون یبوست، نفخ کردن و برگشت غذا رنج می‌برند و بدرفتاری کودک تنها راه انتقال ناراحتی‌های او است.
  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز