گروه بیماربهای عفونی

رمز درمان ایدز در دل مرجان های دریایی

جمشیدی متخصص بیماری های عفونی  گفت:متخصصان موفق به کشف پروتئینی به نام cnidarin از مرجان‌های پردار شدند که می‌تواند از ورود ویروس ایدز به داخل سلول‌های T شکل در سیستم ایمنی جلوگیری کند. این مرحله در واقع مهمترین مرحله تکثیر و گسترش بیماری ایدز محسوب می‌شود.
جمشیدی ادامه داد:فرد مبتلا به اچ آی وی موقعی به مرحله ایدز می رسد که شمار سلول های T آنقدر کم شوند که نتوانند از پس انجام وظیفه معمولی خود برآیند. سلول های لنفوسیت T واکنش های ایمنی بدن را موزون و مهار می کنند. هنگامی که شمار سلولهای T به کمتر از 200 شماره در هر میکرولیتر خون برسد فرد به بیماری ایدز مبتلا می شود.
وی افزود:پروتئین cnidarin به صورت انحصاری تنها در یک نوع مرجان نرم مشاهده می‌شود اما با این حال متخصصان هنوز نمی‌دانند که این پروتئین دقیقا چه نقشی در حیات این مرجان‌ها ایفا می‌کند. اعتقاد متخصصان بر این است که توانایی بازدارندگی cindarin در مقابله با ایدز ناشی از خصوصیت منحصر به فرد این پروتئین است.
جمشیدی اظهار کرد:پروتئین cindarin با پیچیدن به دور سلول ایدز از اتصال این ویروس به سلول‌های میزبان جلوگیری می‌کند و این یک خصوصیت منحصر به فرد است که تاکنون در هیچ پروتئین دیگری مشاهده نکرده‌ایم. در نتیجه به نظر می‌رسد پروتئین cindarin دارای مکانیسم عملکردی منحصر به فردی است.
وی اذعان داشت:اگرچه این احتمال وجود دارد که در صورت استفاده از این پروتئین با هدف پیشگیری از ایدز، ویروس HIV در تقابل پروتئین cindarin مقاوم شود اما با این حال به دلیل اینکه این پروتئین در مقایسه با سایر روش‌های درمانی از یک مکانیسم متفاوت در مبارزه با عفونت ایدز استفاده می‌کند لذا بهره‌گیری از این شیوه درمان، اختلالی در سایر روش‌های درمانی مرسوم ایجاد نمی‌کند.
این متخصص بیماری های عفونی گفت:اغلب موجودات دریایی، ساختارها، مسیرهای متابولیکی، سیستم‌های تکثیر (تولید مثل) و مکانیزم‌های احساسی و دفاعی منحصر به‌فردی دارند، علت بروز این ویژگی‌های منحصر به‌فرد، زندگی در طیف وسیعی از شرایط محیطی است (از آب‌های سرد قطبی که دمای آنها تا ۲۰- سانتی‌گراد می‌رسد، تا اعماق اقیانوس‌ها که میزان فشار در آنجا بسیار زیاد است)که بشر می‌تواند از آنها استفاده کند.

  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز