گروه بانوان

تبعات انجام سونوگرافی در مطب زنان و زایمان

دکتر علی اکبر بهرامی فر به مداخله متخصصین زنان و زایمان در انجام سونوگرافی انتقاد کرد و گفت: در پزشکی، بحث ابزار تعریف مشخصی دارد و روش های تشخیصی بر همین اساس تعریف می شود.

وی از گوشی، فشارسنج و... به عنوان ابزار پزشکان برای ویزیت بیماران نام برد و افزود: راه های تشخیص بیماری متفاوت است، بطوریکه یک رادیولوژیست اجازه آندوسکوپی ندارد و جراح نیز برای انجام این کار از متخصص داخلی استفاده می کند.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

بهرامی فر در مورد استفاده از سونوگرافی در مطب متخصصین زنان و زایمان، گفت: استفاده از سونوگرافی کار رسمی رادیولوژیست است.
وی با اشاره به بخشنامه اخیر معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر آموزش ۶ ماهه متخصصین زنان و زایمان برای انجام سونوگرافی، افزود: این موضوع، از نظر بحث های علمی به نظر نمی رسد صحیح باشد.
دبیر انجمن رادیولوژی ایران با عنوان این مطلب که کشور در شرایط خاصی به سر می برد و می بایست موضوع اقتصاد مقاومتی را جدی گرفت، گفت: استفاده از دستگاه سونوگرافی در مطب متخصصین زنان و زایمان، علاوه بر اینکه مشکلاتی را برای همکاران رادیولوژیست و بیماران به دنبال دارد، مخاطرات اقتصادی نیز به همراه دار.

بهرامی فر ادامه داد: این قبیل کارهای غیرکارشناسی منجر به افزایش هزینه بیماران می شود. زیرا، انجام سونوگرافی در مطب متخصص زنان و زایمان، افزایش بار مالی خانواده ها را به همراه دارد.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

وی با عنوان این مطلب که سونوگرافی در مطب متخصص زنان و زایمان منجر به «خودارجاعی» پزشک می شود، گفت: اگر قرار باشد، متخصص زنان و زایمان در مطب خودش سونوگرافی انجام دهد و برای بیمار تصمیم بگیرد، مشکلاتی به دنبال خواهد داشت. زیرا، اگر تصمیم به سقط بگیرد، باید حتما متخصص پاتالوژی و رادیولوژی در جریان باشند.
دبیر انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: تداخلات بین رشته ای، منجر به بی نظمی در جامعه و زنجیره درمان می شود، بطوریکه هر کسی در هر رشته ای دخالت می کند.
بهرامی فر ادامه داد: دخالت های رشته ای علاوه بر اینکه منجر به بی نظمی در پروسه های تشخیص و درمان می شود، هزینه های بیماران و عوارض ناشی از تشخیص های غلط را بالا می برد.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز