گروه بیماربهای عفونی

افزایش دو برابری ایدز جنسی در کشور

دکتر علی اکبر سیاری روز چهارشنبه در نشست مشترک وزارت بهداشت با مسئولان سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: ما توانستیم موج اول ایدز از طریق معتادان تزریقی را به خوبی کنترل کنیم.

وی با اعلام اینکه اولین مورد ابتلا به ایدز در سال ۱۳۶۵ و مربوط به دختر خانمی بود که از طریق فاکتور هشت به این ویروس مبتلا شد، گفت: موج اول ایدز در کشورمان مربوط به معتادان تزریقی بود.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

سیاری افزود: ایران ۲۰ سال پیش کلینیک های مثلثی را با هدف کنترل ایدز از طریق معتادان تزریقی راه اندازی کرد، به طوری که توانستیم در این مناطق برای معتادان تزریقی متادون و سرنگ بدهیم تا بتوانیم از شیوع این بیماری به جامعه پیشگیری کنیم.
معاون وزیر بهداشت همچنین به برنامه های کنترل ایدز در زندان ها اشاره کرد و گفت: در آن سال ها مشکل اصلی در زندان ها بود از همین رو، برنامه کلینیک‌های مثلثی را در سطح زندان ها اجرایی کردیم و توانستیم موج اول ایدز را کنترل کنیم.

وی با اعلام اینکه موج دوم ایدز در کشور از طریق انتقال از تماس جنسی به وقوع پیوسته است، گفت: در سال های گذشته میزان انتقال ایدز از تماس جنسی از ۱۵ به ۳۰ درصد رسیده است.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

سیاری تاکید کرد: در موج دوم ایدز بیشترین مسئله رفتارهای مربوط به خود مردم است زیرا با توجه به اینکه مشکل فرهنگی برای انتقال برخی مطالب و موضوعات وجود دارد و نمی توانیم همه مسائل را با مردم در میان بگذاریم، لازم است رفتارهای مردم در این خصوص اصلاح شود.

  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز