گروه قلب و عروق

نارسایی قلبی ریسک ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

طبق یافته های محققان مایو کلینیک مینه سوتا آمریکا، بیماران مبتلا به بیماری قلبی-عروقی، مستعد ابتلا به سایر بیماری ها بوده و باید با آگاهی تحت نظر باشند.
دکتر ورونیک راجر، عضو تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افراد دچار نارسایی قلبی بسیار مستعد ابتلا به سرطان ریه یا سرطان سیستم گوارش هستند.»

محققان اذعان دارند که شمار بیماران دارای نارسایی قلبی که مبتلا به سرطان تشخیص داده شده اند کم است.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

تحقیق قبلی این کلینیک نشان داده بود که نارسایی قلبی با افزایش ۷۰ درصدی ریسک ابتلا به سرطان مرتبط است. بیماران مبتلا به نارسایی قلبی دارای قلب ضعیفی هستند که قادر به پمپاژ کافی خون در جهت تامین نیازهای بدن نیست. غالبا در این وضعیت حجم مایعات در پاها افزایش یافته و منجر به تورم دردناک می شود.
این مطالعه شامل بیش از ۱۰۰۰ فرد دچار حمله قلبی در مینه سوتا بود. میانگین سنی آنها ۶۵ سال و ۶۰ درصد آنها مرد بودند. محققان وضعیت سلامت این افراد را به مدت حدود ۵ سال پیگیری کردند.

از بین این گروه، ۲۲۸ نفر مبتلا به نارسایی قلبی (۲۱ درصد) و ۹۸ نفر مبتلا به انواع سرطان، بجز سرطان پوست غیرملانوما، شدند. ۸ درصد بیماران بدون نارسایی قلبی در مقایسه با ۱۲ درصد افراد مبتلا به نارسایی قلبی مبتلا به سرطان شدند.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

محققان بعد از تطبیق تمامی داده ها اعم از سن و جنسیت، دریافتند بیماران مبتلا به نارسایی قلبی در حدود ۷۱ درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند.

  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز