گروه بیماربهای عفونی

تشخیص ابتلا به مالاریا با نانوذرات ممکن شد

ایران کلینیک -  پژوهشگران توانستند با ترکیبی از نانوذرات و آنتی‌بادی‌ها ابزاری بسازند که از آن می‌توان برای شناسایی و تشخیص بیماری مالاریا استفاده کرد. 


به گزارش ایران کلینیک به نقل از ایرنا، بر اساس گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، چان هوی و همکارانش از دانشگاه تگزاس موفق به ارائه نانوذراتی شدند که می تواند مالاریا را به سرعت شناسایی کند.
آنها کیت تشخیص طبی ساختند که به راحتی فرد سالم از بیمار را تفکیک می کند.در این کیت که با استفاده از بزاق دهان می تواند فرآیند شناسایی را انجام دهد ژنراتورهای مغناطیسی استفاده شده است.
این گروه تحقیقاتی روی استفاده از نانوذرات برای به دام اندازی زیست مواد تحقیق می کنند. کیم، دانشجوی پسادکتری هو، پیش از این روی استفاده از نانوذرات در جمع آوری اطلاعات، رهاسازی مواد شیمیایی و مدیریت آب در تولید نفت کار کرده است.
کیم معتقد است، نانوذراتی که قابلیت استفاده در حوزه های مختلف را دارا هستند می توانند در پزشکی نیز استفاده شوند. این نانوذرات مساحت سطحی بالایی داشته و بسیار فعال هستند. بنابراین، قابلیت استفاده در بخش نفت، الکترونیک و پزشکی را دارا هستند.
هو می گوید: « روش های فعلی مبتنی بر نمونه خون بیمار هستند و از آنجایی که بسیاری از مردم در محیط های آلوده زندگی می کنند، احتمال بروز خطا در فرآیند وجود دارد.»

به همین دلیل محققان از بزاق برای این کار استفاده کردند. این گروه تحقیقاتی از سه نوع نانوذرات برای ساخت این کیت تشخیصی استفاده کردند که برای سه کار مورد استفاده قرار می گیرد: وارد آوردن فشار از طریق مغناطیس، گرم کردن و حسگری از راه دور.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

این نانوذرات با استفاده از آنتی بادی مالاریا پوشش داده شده است. درصورت وجود زیست مولکول های مربوط به مالاریا، جذب نانوذرات می شوند. سپس محققان با استفاده از روش هایپرترمیا اقدام به گرم کردن نمونه می کنند. با این کار، آنتی ژن ها رشد کرده و در قدم بعد با استفاده از مغناطیس قابل شناسایی می شوند. با استفاده از یک ژنراتور، میدان مغناطیسی تولید شده که از آن برای تشخیص بیماری استفاده می شود. میدان مغناطیسی موجب خارج شدن ذرات آنتی ژن از درون بزاق می شود.
اگر مالاریا وجود نداشته باشد، نانوذرات به هم نمی چسبند و با مغناطیس از بزاق خارج می شوند.

  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز