گروه بدن

روشی برای درمان قوز قرنیه در نوجوانی

ایران کلینیک -  به گفته یک متخصص چشم‌پزشکی، «کراس لینک» روش جدیدی است که در آن تاباندن اشعه بر سطح قرنیه موجب افزایش استحکام قرنیه می‌شود و در کسانی که قوز قرنیه خفیف و متوسط دارند قابل استفاده است. 

یک چشم پزشک گفت: بیماری قوز قرنیه در دوران نوجوانی با اشعه ماوراء بنفش UV قابل درمان است و از پیوند قرنیه می توان در این سنین جلوگیری کرد.
به گزارش ایران کلینیک به نقل از ایرنا، قرنیه لایه نازک و شفافی است که در بخش جلویی کره چشم قرار دارد و زلالیه، عنبیه و مردمک را می پوشاند. در بیماری قوز قرنیه ، قرنیه نازک شده و حالت مخروطی پیدا می کند. نازک شدن و تغییر حالت قرنیه از کروی به مخروطی منجر به ایجاد نزدیک بینی، آستیگماتیسم نامنظم و در نتیجه کاهش دید می شود.
دکتر فرانک اثنی عشری افزود: تحکیم بافت قرنیه به کمک اشعه ماوراء بنفش UV موسوم به کراس لینک، یک درمان جدید برای مبتلایان به قوزقرنیه ( کراتوکونوس ) به شمار می رود. اشعه ماوراء بنفش UV موجب افزایش ارتباطات لایه های قرنیه موسوم به کلاژن می شوند.
این متخصص چشم بیمارستان فوق تخصصی نگاه خاطرنشان کرد: قوز قرنیه به معنای مخروطی شدن قرنیه بوده و در این بیماری، شکل قرنیه تغییر کرده و بجای کروی بودن به حالت مخروطی شکل درآمده و نامنظم و نا صاف می شود. این مشکل موجب می شود تصویر شفافی از شی ء در چشم ایجاد نشده و شخص دچار تاری دید شود. این بیماری در دوران نوجوانی شروع شده و به مرور زمان پیشرفت می کند.
اثنی عشری تاکید کرد: کراس لینک روش جدیدی است که در آن تاباندن اشعه بر سطح قرنیه موجب افزایش استحکام قرنیه می شود . در حال حاضر این روش در کسانی که قوز قرنیه خفیف و متوسط دارند قابل استفاده است و هدف از آن نیز ، پیشگیری از پیشرفت بیماری است .

وی ادامه داد : در این تکنیک از اشعه ماوراء بنفش UV برای تحکیم و ثبات قرنیه استفاده می شود و ایجاد پیوند های عرضی بیشتر در بافت کلاژن قرنیه با استفاده از ریبوفلاوین موجب استحکام بیشتر قرنیه می شوند. پیوند های عرضی در قرنیه مانند قلاب عمل کرده و با اتصال بیشتر کلاژن قرنیه از بیرون زدگی و زاویه دار شدن و نامنظم شدن آن جلوگیری می کنند .

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

اثنی عشری گفت : در این فرآیند، ابتدا یک لایه سطحی از روی قرنیه برداشته و روی آن قطره ریبوفلاوین ریخته می شود .این محلول در بافت قرنیه نفوذ کرده و پس از تابیدن اشعه ماوراء بنفش UV موجب جذب اشعه در لایه قرنیه شده و به دنبال آن با افزایش پیوندهای عرضی در کلاژن قرنبه باعث استحکام قرنیه می شود. البته هدف از این عمل ، پیشگیری از پیشرفت قوز قرنیه و جلوگیری از کاهش بیشتر بینایی در بیماران است اما بیماری را کاملا از بین نمی برد.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""


  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز