گروه روانپزشکی

در چه شرایطی باید به روانشناس مراجعه کنیم؟

زندگی به ندرت بدون مشکل پیش می‌رود. ولی بعضی از این مشکلات آنقدر غیرقابل‌تحمل می‌شوند که غلبه یا کنار آمدن با آنها به نظر غیرممکن می‌آید. وب سایت مردمان - زینب آرمند: 
آیا زمان آن رسیده که از مشاور روانشناس کمک بگیرید؟
زندگی به ندرت بدون مشکل پیش می‌رود. ولی بعضی از این مشکلات آنقدر غیرقابل‌تحمل می‌شوند که غلبه یا کنار آمدن با آنها به نظر غیرممکن می‌آید. این مشکلات چه مرگ یکی از عزیزانتان باشد یا حس شدید اضطراب، خیلی مهم است که بدانید برای همه مشکلاتتان همیشه می‌توانید کمک بگیرید.
"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

فقدان و مرگ عزیزان
مرگ جزء لاینفک زندگی است ولی دانستن این باعث نمی‌شود کنار آمدن با آن آسان شود. آدمها به روش‌های متفاوتی با مرگ عزیزانشان کنار می‌آیند. سوگواری علنی یا در تنهایی روش‌های متداول آن هستند ولی اجتناب از واقعیت‌های فقدان می‌تواند منجر به مشکلات طولانی‌تر در آینده شود. یک روانشناس می‌تواند کمک کند راه‌های درستی برای کنار آمدن با مرگ عزیزانتان پیدا کنید.
استرس و اضطراب
بعضی اتفاقات زندگی استرس‌زا هستند و خیلی از موقعیت‌ها – از مصاحبه‌های کاری گرفته تا مشکلات روابط – می‌تواند باعث مضطرب‌ شدنتان شود. استرس و اضطراب، اگر درمان نشود، می‌تواند منجر به انزوای اجتماعی، افسردگی و مشکلات دیگر شود. روانشناس می‌تواند کمکتان کند با پیدا کردن منشاء استرستان و همچنین راه‌های مناسب برای غلبه بر آنها، استرس و اضطرابتان را مدیریت کنید.
افسردگی
احساس شدید ناامیدی و تنهایی نشانه‌های متداول افسردگی هستند. بااینکه خیلی‌ها تصور می‌کنند آدم‌ها یکدفعه و خودبخودی از افسردگی بیرون می‌آیند ولی این اتفاق به ندرت می‌افتد. افسردگی یک اختلال بسیار شایع است که در آن افراد علاقه و اشتیاقشان را به همه چیز از دست داده، احساس خستگی و بی‌حوصلگی کرده و معمولاً توانایی کنترل احساساتشان را ندارند. روانشناس می‌تواند کمکتان کند منبع ایجاد افسردگی در خودتان را پیدا کنید که معمولاً این اولین قدم برای بهبودی از ‌آن است.
فوبیا (وحشت)
ترس از ارتفاع و عنکبوت ازجمله وحشت‌های بسیار شایع هستند ولی بعضی ترس‌های غیرعادی و کشف‌نشده هم می‌توانند در زندگی ایجاد مشکل کنند. بعنوان مثال، سیتوفوبیا (ترس از خوردن) می‌تواند منجر به مشکلات جسمی شدید شود. یک روانشناس باتجربه به شما کمک می‌کند سعی کنید بر ترس‌هایتان غلبه کرده و بدون آنها زندگی کنید.
مشکلات خانوادگی و روابط
روابط، چه خانوادگی باشند و چه شخصی و چه کاری، مشکلات خاص خود را دارند. بااینکه روابط می‌توانند بهترین بخش زندگی هر فرد باشند ولی در عین حال می‌توانند منبع استرس و مشکل هم باشند. روانشناس می‌تواند کمکتان کند مشکلاتی که حتی در قوی‌ترین روابط هم ایجاد می‌شود را از بین ببرید.

عادات و اعتیادهای بد
بعضی عادت‌های بد مثل سیگار کشیدن، نوشیدن مشروبات الکلی و استفاده از موادمخدر معمولاً برای کنار آمدن با مشکلات شخصی در فرد ایجاد می‌شوند. بااینکه روانشناس می‌تواند کمکتان کند این عادت‌ها را کنار بگذارید، کمکتان می‌کند مشکلاتی که ایجاد مشکلات جدی برای سلامتی‌تان می‌کند را هم کنار بگذارید، ازجمله موارد زیر:
– اعتیادها
– اختلالات تغذیه‌ای
– کنترل استرس
– مشکلات خواب
ارتقای کارایی

بعضی از موفق ترین افراد با تصویرسازی اهدافشان به آنها دست پیدا می‌کنند. ورزشکارها معمولاً اول خودشان را از نظر ذهنی برای مسابقاتشان آماده می‌کنند. خیلی‌ها هم از این تکنیک برای مقابله با مشکلات سخت زندگی استفاده می‌کنند. مثل وقتی که یک سخنرانی را قبل از اجرای آن با خودتان تمرین می‌کنید، یک روانشناس می‌تواند کمکتان کند خودتان را برای اتفاقات مهم زندگی آماده کنید و بتوانید بهترین عملکرد خودتان را داشته باشید، چه مسابقات المپیک باشد و چه یک مصاحبه کاری.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

شفافیت ذهنی

روانشناس می‌تواند با شنیدن غیرمتعصبانه و بیطرف حرف‌هایتان، کمکتان کند شفافیت ذهنی‌تان را بالا ببرید. خیلی وقت‌ها بیمارها با شنیدن حرف‌های خودشان راه‌حل مشکلشان را پیدا می‌کنند. همین حرف زدن درمورد مشکلاتشان و بیرون ریختن آنها از ذهنشان، باعث می‌شود ذهنشان شفاف‌تر شده و بتوانند بهتر تمرکز کنند. روانشناس‌ها تعلیم دیده‌اند که شنونده‌هایی فوق‌العاده باشند.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

اختلالات ذهنی
گاهی اوقات علائم مختلفی بخاطر یک مشکل بزرگتر ایجاد می‌شوتد. اختلالات ذهنی به طرق مختلف خود را نشان می‌دهند و معمولاً با چیز دیگری اشتباه گرفته می‌شوند و فقط یک فرد متخصص می‌تواند آها را تشخیص دهد. بعضی از اختلالات ذهنی عبارتند از:
– اختلال دوقطبی
– اختلال افسردگی حاد
– شیزوفرنی
– اختلال استرس پس از ضربه
پیدا کردن کمک مناسب
روانشناس می‌تواند ابزاری بسیار مفید برای ارتقای سلامت شما باشد. رواشناس با کمک به آرام‌تر کردن ذهن شما و کنترل استرس، اضطراب، ترس‌ها و سایر مشکلاتتان، باعث می‌شود بتوانید لذت بیشتری از زندگیتان برده و راحت‌تر زندگی کنید.اولین قدم پیدا کردن روانشناس خوبی است که بتوانید آزادانه و به راحتی با او حرف بزنید.
  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز