گروه کودکان

کوتاهی قد ارمغان کم کاری تیروئید برای کودکان

غلام حسین محمد پور متخصص غدد طی مصاحبه ای؛ گفت:یکی از عمده ترین بیماری هایی که منجر به کوتاهی قد در کودکان می شود ؛کم کاری تیروئید است.
وی افزود:از علایم این بیماری ،کند ذهنی،خواب آلودگی،خستگی مفرط و فراموش کاری های پیاپی است،که پدر و مادر ها باید با دیدن هر یک از این علائم به پزشک متخصص مراجعه کنند.
این متخصص اظهار کرد :البته جای نگرانی در شناخت به موقع بیماری وجود ندارد واگر این بیماری قبل از بسته شدن صفحات استخوانی شناخته شود به راحتی قابل درمان است و مشکلی در قد کودک ایجاد نمی کند.
وی گفت: برای کم کاری تیروئید معمولا داروی لووتیروکسین تجویز می‌شود که این دارو در بافت‌ها به هورمون تری یدوتیرونین (T3) تبدیل می‌شود و سطح مناسبی از T3 که هورمونی فعّال‌تر از T4 است را ایجاد می‌کند. 

محمدپور با بیان اینکه ما به بیماران توصیه میکنیم که از خوردن مواد غذایی حاوی ویتامین Cمثل توت فرنگی و هندوانه و موز و هم چنین و یتامین A مثل تخم مرغ و سبزی های سبز رنگ غافل نشوند،گفت:خوردن بسیاری ازخوراکی هامانند غذاهای پرچرب و کلم خام برای افرادی که کم کاری تیروئید دارند،مضر است و ممکن است بیشتر منجر به آسیب بدنی این افراد شود.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

وی افزود: غذاهای دریایی ، انواع سبزیجات ، لبنیات و تخم مرغ که حاوی مقادیر متفاوتی از ید هستند برای افراد مبتلا به تیروئید توصیه می شود.

  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز