گروه سایر بیماریها

خوردنی‌های مفید برای کاهش یا درمان یبوست

یبوست یکی از مهمترین علائم سندرم متابولیک و بیماری‌های مربوط به دستگاه گوارش است که بسیاری از افراد در برهه‌ای از زندگی خود دچار آن شده‌اند. با چند ماده غذایی می‌توان این مشکل را کاهش داد یا رفع کرد. 

یبوست بیماری شایعی است که پزشکان بر رفع آن اصرار فراوانی دارند. یکی از موثرترین روش های رفع یبوست، مصرف غذاهایی است که علایم سندرم متابولیک را کاهش می دهند.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

بر اساس گزارش مدیکال نیوز،‌ آمار ملی اطلاعات بیماری های گوارشی، کمتر از سه بار اجابت مزاج در هفته را یبوست تعریف می کند.
یبوست یکی از بزرگترین مشکلات زنان باردار، افراد بالای ۶۵ سال و بیمارانی است که تحت شیمی درمانی قرار دارند. در ادامه چند راهکار موثر برای رفع یبوست پیشنهاد شده است.
- نان روگن (چاودار)
یک مطالعه جدید منتشر شده در نشریه Nutrition نشان می دهد که نان چاودار یکی از مهمترین مواد غذایی رفع کننده یبوست است. نان چاودار در مقایسه با نان گندم سبب افزایش تحرک روده و رفع یبوست می شود. سعی کنید نان چاودار کامل تهیه کنید؛ چراکه که در هر ۱۰۰ گرم، ۱۲/۳ گرم فیبر دارد.
-بذر کتان
بذرکتان به همراه صبحانه توصیه شده است و علاوه بر اینکه ملین است، حاوی مقادیر بالای فیبر، اسیدهای چرب امگا ۳ و مواد معدنی از جمله منیزیم است که به درمان یبوست کمک می کند.
-مواد عذایی حاوی باکتری های پروبیوتیک
باکتری های پروبیوتیک یکی از مهمترین عوامل سلامت روده و رفع یبوست هستند. ماست حاوی بیشترین میزان باکتری های پروبیوتیک است.
-نوشیدن آب

مطالعات نشان می دهد موثرترین روش برای درمان یبوست، نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز است.

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""

-موز رسیده
موز رسیده حاوی نوعی فیبر به نام پکتین است که یبوست را درمان می کند. موز نرسیده و سبز رنگ عملکرد معکوس دارد و سبب یبوست می شود.
-کیوی
مصرف دو عدد کیوی در روز به درمان یبوست کمک می کند.
برخی دیگر از مواد غذایی رفع یبوست عبارتند از :
-آلو
-سبوس گندم
-شاه توت
-انواع غلات
-انواع آجیل
-گلابی
-انواع توت
-روغن زیتون
-کلم بروکلی

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز