گروه روانپزشکی

تکنیک های کاهش استرس

مهدی دوایی روانشناس طی مصاحبه ای؛ درخصوص راه های کاهش استرس گفت:برای کاهش استرس دو راهکار اصلی وجود دارد نخست تکنیک شناختی که شامل تغییر باورهای مهم است بدان معنا که زمانی که فرد بر این باور است که زندگی باید همیشه بر وفق مراد او باشد زمانی که در برحه ای از زندگی ناکام می ماند مضطرب می شود.
وی در ادامه افزود:اگر فرد براین باور معتقد باشد که خوشبخت هستم حتی اگر زندگی بر وفق مراد هم نباشد استرس و اضطرابی وجود نخواهد آمد.
این روانشناس عنوان کرد:گام بعدی تکنیک رفتاری است در واقع همان آرامش رفتاری است و شامل انقباض وانبساط عضلانی همراه با نفس عمیق است به این شکل که زمان استرس فرد انگشتان دست خود را فشار می دهد و سپس آزاد می کند، این امر در ابتدا شامل یک سمت بدن و سپس سمت دیگر راشامل می‌شود.
وی ادامه داد:شکل گیری داستان ها و تجربیات درکاهش اضطراب و استرس موثر است در واقع اگر فرد شکست را به منزله ی پیروزی تلقی کند و از آن درس بگیرد نه تنها موجب استرس وی نخواهد شد بلکه آرامش برای او در بر خواهد داشت.
دوایی ابراز کرد: استنشاق گام بعدی درکاهش استرس است زمانی که فرد مضطرب است از میزان اکسیژن مغزکاسته شده واسترس بالا می رود و شستشوی بینی موجب افزایش اکسیژن وارد شده به مغز می شود که خود کاهش استرس را درپی خواهد داشت.

  لینک های مرتبط
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز