گروه سرطان

واکسن جدید درمان سرطان کشف شد

روش های مختلفی برای درمان و مبارزه با رشد و تکثیر سلول های سرطانی وجود دارد اما معمولا تمامی روش ها به دلیل ناتوانی سیستم ایمنی بدن در به وجود آوردن محیط مناسبی برای سرکوب تومورها و پاسخ موثر و مفید با عدم موفقیت مواجه می شوند.

اما گروهی از محققان موسسه ریکن، واکسن جدیدی را توسعه داده اند که نه تنها شامل سلول های تغییر یافته ای است که خاطرات حملات سلولی را حفظ می کند بلکه امکان حمله را نیز میسر می کند.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

این واکسن مسیر جدیدی را پیش روی سلول های قاتل T+CD8 در مبارزه علیه سلول های سرطانی قرار داده که امکان ورود به ریز محیط اطراف تومور و همینطور حمله به سلول های سرطانی را فراهم می کند. 
سرپرست این تیم تحقیقاتی در رابطه با این واکسن می گوید : « سلول های سرطانی، حساسیت های مختلفی به پاسخ ذاتی یا تطبیقی سیستم ایمنی دارند. در نتیجه، سلول های هر دو بخش را مورد هدف قرار می گیرند. در جریان این تحقیقات سلول های اصلاح شده ای را با نام aAVC توسعه دادیم که قادر به انجام این عملکرد هستند.
سلول های aAVC cells ، سلول هایی هستند که از بدن خود فرد گرفته نشده و سلول های خارجی محسوب می شوند که با اضافه کردن سلول های قاتل باعث تحریک این سلول ها و آنتی ژن های مرتبط با سرطان خواهند شد.

محققان در مطالعات خود دریافتند، فعال شدن این سلول ها به معنای تکامل سلول های ( dendritic) (عرضه کننده انتی ژن) است که مسئول هماهنگی بین پاسخ ایمنی ذاتی و اکتسابی هستند.

"" کاربران گرامی ، شما میتوانید با عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک از آخرین اخبار این وبسایت باخبر شوید . ""

سلول های dendritic نقش کلیدی را در تحریک و فعال شدن سیستم ایمنی بدن برای یادآوری و پاسخ به عوامل بیماری زا در سال های آینده ایفا می کنند.
محققان برای آزمایش این واکسن در بدن واقعی، موشی را که به ملانومای بدخیم OVA مبتلا بود مورد بررسی قرار دادند. نتایج بررسی ها نشان داد که تومورهای سرطانی موش با استفاده از این واکسن تهلیل رفتند.
اما نکته قابل توجه این بود که علاوه بر کوچک شدن تومورها، زخم هایی درونشان مشاهده شد که نشان از حمله سلول های قاتل CD8+T بود. 
این مطالعه در ادامه نشان داد حتی حیواناتی که یک سال قبل نیز به سلول های سرطانی مبتلا شده بودند با دریافت این واکسن درمان شدند. 

فوجی، سرپرست این مطالعه در پایان افزود: «مطالعات ما نشان می دهد که شیوه درمانی توسط aAVC می تواند نوید بخش درمانی جدید علیه سرطان باشد. نتایج این مطالعه در Cancer Rresearch به چاپ رسیده است. 

"" جهت عضویت در کانال تلگرام ایران کلینیک بر روی لینک آن در پایین سایت کلیک نمایید ""


  لینک های مرتبط

  لینک های پیشنهادی
مهاجرت به کانادا
کاشت مو
باربری تهران
طراحی سایت
مهاجرت به کانادا
گواهینامه ایزو
خرید کولر گازی از بانه
اسکالپ
.تمامی حقوق محتوا مربوط به وب کلینیک می باشد .
طراحی سایت و بهینه سازی سایت : آوینا پرداز